شناسهٔ خبر: 66461246 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های فارس

رزمایش اطفای حریق در عرصه‌های جنگلی بخش کامفیروز جنوبی شهرستان مرودشت برگزار شد.

صاحب‌خبر -

برگزاری رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: همزمان با افتتاح پایگاه اطفا حریق جنوب کشور در عرصه‌های جنگلی شهرستان مرودشت، مانور اطفای حریق در بخش کامفیروز جنوبی این شهرستان به اجرا در آمد.
علی ملکی آهنگران با اشاره به وجود سامانه‌های پیش بینی و هشدار سریع پیشگیری از حریق با استفاده از سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی بیان کرد: با این اقدام ، اطلاعات مهمی برای هشدار‌های زود هنگام آتش سوزی در دسترس قرار گرفته و از بروز بحران در سطح وسیع‌تر جلوگیری می‌شود.

وی افزود: این مانور عملیاتی با هدف دسترسی سریع به تجهیزات، کارآمدی امکانات و ابزار اطفای حریق، افزایش توان نیرو‌های امدادی و عملیاتی برای مقابله با مخاطرات احتمالی در عرصه‌های طبیعی، ارزیابی عملکرد دستگاه‌های امدادی و مردمی در زمان حریق، شناسایی نقاط ضعف، قوت، بررسی کمبود‌ها و کاستی‌ها، رفع عیوب و موانع اداری پیش از وقوع آتش سوزی اجرا شد.
حجت مرادی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس هم  با اشاره به شروع فصل گرما و احتمال وقوع آتش سوزیاز مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک مراتب را به شماره رایگان ۱۳۹ و یا ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

نظر شما