شناسهٔ خبر: 66460292 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

پاسخ جعفرزاده به خبرگزاری فارس: چه چیزی را تکذیب می‌کنید؟/ پاراف آقای رئیسی زیر گزارش مفت‌فروشی نفت موجود است

نماینده ادوار مجلس نوشت: اگر خبرگزاری فارس و امثالهم فقط و فقط یک بانک را که میتوانند تبادل ارزی با ان داشته باشند را اعلام نمایند میشود ادعایشان را باور کرد ولی بدانند تقریبا دیگر هیچ بانکی در دنیا با ایران ارتباط تبادل ارزی ندارد! حتی بانکهای چینی و کشورهای مثلا دوست عذرمان را بدلیل تحریم خواسته اند. و هیچگونه مبادله ارزی با ایران ندارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده ادوار مجلس در گفتگویی با اقتصاد 100،گفته بود: «از سال ۱۴۰۰ به بعد ۲۲ میلیارد دلار درآمد نفتی داشته‌ایم که حداقل و کف آن باید بالای ۴۰ میلیارد دلار می‌بود، یعنی ما در چند مرحله برای فروش نفت تخفیف می‌دهیم. اگر بخواهم واضح به شما بگویم ما الان نفت نمی‌فروشیم، خیلی عذر می‌خواهم اما با این قیمت برای فروش نفت مثل این است که مال دزدی را به حراج گذاشته باشیم! اما دولت سیزدهم در ابتدای کار چه چیزی از دولت قبل در زمینه تولید وفروش نفت تحویل گرفت؟»

اظهارات این نماینده سابق مجلس اگر چه به تایید روزنامه ایران رسید اما با تکذیب خبرگزاری فارس روبه‌رو شد و او را نماینده ردصلاحیت شده خواند. در همین راستا، غلامعلی جعفرزاده، در واکنش به تکذیب اظهارات خود از سوی خبرگزاری حامی دولت در کانال تلگرامی خود نوشت: «رد صلاحیت بنده بدلیل دفاع از حقوق ملت و ایستادگی در مقابل فساد رانت خواران و عدم همراهی با تندروها بود و اگر غیر از این بود شورای نگهبان به درخواست چندین باره من برای اعلام رد صلاحیت پاسخ می‌داد.

گزارش دیوان محاسبات در صحن علنی مجلس توزیع شد و همه نمایندگان و مسئولین کشوری را از عدم دریافت پول نفت و عدم تحقق درآمدهای نفتی شوکه نمود.

اینجانب هرگز مدعی نشدم که نفت نمی فروشیم بلکه بر چند نکته تاکید کردم. یک آنکه گفتم همچون مال دزدی می‌فروشیم که در گزارش یک دستگاه معتبر نظارتی دقیقا با عبارت همین لفظ مال دزدی به مقامات عالی کشور منعکس شد و پاراف شخص رییس جمهور در ذیل این گزارش هست. دوم اینکه عنوان کردم که پولش را دریافت نمی کنیم و مرتب در حال تهاتر کالا هستیم و آن هم الزاما کالاهایی که انها تعیین می کنند و در مورد موارد غذایی لیست مواد معروف به بشردوستانه!

با توجه به اعلام کشورهای مورد معامله با ایران کتمان این‌واقعیت ها همان توهین به سطح دانایی و درک ملت است

اگر خبرگزاری فارس و امثالهم فقط و فقط یک بانک را که میتوانند تبادل ارزی با ان داشته باشند را اعلام نمایند میشود ادعایشان را باور کرد ولی بدانند تقریبا دیگر هیچ بانکی در دنیا با ایران ارتباط تبادل ارزی ندارد! حتی بانکهای چینی و کشورهای مثلا دوست عذرمان را بدلیل تحریم خواسته اند. و هیچگونه مبادله ارزی با ایران ندارند.

در پاسخ خبرگزاری فارس اولا تخفیف نفت ایران تایید شد (ارجاعتان میدهم به گزارش مشابه روزنامه ایران) فقط میزانش مورد اختلاف است که ای کاش به مردم توضیح می دادند چرا باید ایرانی ها نفتشان را تخفیف دهند؟»

27215

نظر شما