شناسهٔ خبر: 66460084 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

نتانیاهو: برای پیروزی هرکاری می‌کنیم

طبق بیانیه دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی، وی در مراسم یادبود سربازان هلاک شده رژیم اشغالگر گرفت: ما برای پیروزی هرکاری، از جمله حمله به رفح را انجام خواهیم داد. طبق بیانیه دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی، وی در مراسم یادبود سربازان هلاک شده رژیم اشغالگر گرفت: ما برای پیروزی هرکاری، از جمله حمله به رفح را انجام خواهیم داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری برنا، همزمان با نشر گزارش‌هایی پیرامون دیدگاه مثبت حماس به تازه ترین پیشنهاد آتش بس ارائه شده, نخست وزیر رژیم  صهیونیستی با نادیده گرفتن احتمالا آتش بس و توقف جنگ حتی به مدتی کوتاه، روی خواست خود برای حمله به رفح پافشاری می کند.

دفتر بنیامین نتانیاهو در مراسم یادبود سربازان هلاک شده رژیم صهیع به نقل از وی اعلام کرد: ما هر کاری که لازم باشد برای پیروزی و غلبه بر دشمنانمان از جمله در رفح انجام خواهیم داد.

در ادامه بیانیه به نقل از نتانیاهو آمده است: در مورد عملیات در میدان‌های دور و نزدیک بین ما اختلاف نظر وجود داشت. اما در پایان بحث تصمیم گرفتم و این تصمیم پذیرفته شد.

پیش از این، طبق گزارش های منابع خبری، صدراعظم آلمان و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جریان گفت‌وگوی تلفنی با یکدیگر به بررسی موضوع آتش‌بس در غزه پرداخته بودند.

بطوریکه سخنگوی دولت آلمان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد اولاف شولتس، صدراعظم این کشور با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد و دو طرف در جریان این تماس تلفنی درخصوص درگیری میان اسرائیل و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و برقراری آتش‌بس احتمالی در غزه به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

براساس گزارش وبگاه صدی البلد، در این بیانیه همچنین آمده است، شولتس و نتانیاهو در جریان این گفت‌وگوی تلفنی تلاش‌ها در راستای آزادی تمامی اسرای صهیونیست نزد جنبش حماس و برقراری آتش‌بس در غزه را مورد بررسی قرار دادند.

صدراعظم آلمان و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین درباره ورود کمک‌های بشردوستانه بیشتر به نوار غزه با یکدیگر رایزنی کردند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی، عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرده و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داده است. تلفات بالای غیرنظامیان در غزه نیز فشارهای بین‌المللی بر نتانیاهو را افزایش داده است.

رژیم صهیونیستی از ابتدای حمله به مردم بی‌دفاع غزه اعلام کرده تا زمان دستیابی به اهداف ادعایی خود از جمله نابودی حماس و آزادی اسرا، جنگ غزه را متوقف نخواهد کرد، اهدافی که با گذشت چندین ماه هنوز محقق نشده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما