شناسهٔ خبر: 66458462 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حضور۷۱۰ آموزگار جدید در مدارس آذربایجان‌غربی از ماه مهر

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: ۷۱۰ آموزگار جدید از ماه مهر تدریس را در مدارس استان آغاز می‌کنند

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، علی مطهری   افزود: معلمان، مربیان و مشاوران نمونه بر اساس شاخص‌های معین شده در هفته معلم تجلیل خواهند شد و معلمان نمونه استان به مرحله کشوری راه می‌یابند، اما امسال هیچ معلمی از آذربایجان‌غربی از بین ۷ نفر معرفی شده به مرحله کشوری جزو معلمان برتر قرار نگرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی  با اشاره به غبارروبی مزار شهدا فرهنگی در روز پنج‌شنبه سیزدهم اردیبهشت، ادامه داد: ویژه مراسمی نیز برای بازنشستگان سال ۱۴۰۲ آموزش و پرورش برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

مطهری تصریح کرد: روز جمعه چهاردهم اردیبهشت شاهد حضور گسترده فرهنگیان در نمازهای جمعه خواهیم بود و همچنین میز خدمت نیز در محل برگزاری نمازهای جمعه شهرهای استان برپا خواهد شد.

وی عنوان کرد: دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان از جمله دیگر اقدامات در طول هفته معلم خواهد بود و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران تجلیل ویژه از همکاران ایثارگر، فرزندان شهدا و جانبازان انجام خواهد یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با بیان برگزاری مسابقات ورزشی و کتابخوانی ویژه فرهنگیان و خانواده‌هایشان در سراسر استان خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مهم در این هفته حضور در صداوسیمای مرکز آذربایجان‌غربی و مرکز مهاباد با هدف تشریح عملکرد آموزش و پرورش خواهد بود.

مطهری تصریح کرد: در مجموع بیش از ۵۰۰ عنوان برنامه در هفته گرامیداشت مقام معلم اجرا خواهد شد.

وی افزود: طی سال‌جاری تحصیلی از ابتدا و تا انتها سهمیه‌های جذب معلمان پیگیری و ابلاغ شده و آزمون یکی از این پیگیری‌ها که آموزگاری است برگزار و نتیجه اعلام شده است.

مطهری عنوان کرد: قبول‌شدگان تا روز یکشنبه می‌توانند مدارک خود را بارگذاری و از روز یکشنبه با مراجعه حضوری مقدمات کار برای ارزیابی تکمیلی انجام خواهد شد و از این طریق ۷۱۰ نفر سهمیه داریم که ۲.۶ برابر این رقم پذیرش انجام گرفته است.

وی با اشاره به کمبود معلم در مدارس استان ادامه داد: با اضافه تدریس معلمان کنونی کمبود نیروی انسانی هم اکنون به چشم نمی‌آید و در اول مهر نیز هیچ کلاسی بدون معلم نخواهد بود.

مطهری افزود: هزار نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان نیز از اول مهر وارد مدارس می‌شوند و از ظرفیت بازنشستگان با انجام ۳۰ سال خدمت نیز برای تدریس استفاده خواهیم کرد که شامل ۱۷۰۰ نفر از معلمان می‌شود.

وی با اشاره به آمار بازماندگان از تحصیل و محرمانه بودن این آمار گفت: در بحث بازماندگان از تحصیل اقدامات استان مورد توجه وزارتخانه قرار گرفته، چرا که به عنوان دستور کار در شورای آموزش و پرورش استان برده شد و با همت استاندار آذربایجان‌غربی به تمامی متولیان امر تکالیفی ابلاغ شد که شناسایی بازماندگان و سپس جذب آن‌ها انجام گیرد.

مطهری یادآور شد: به تمام فرمانداران، بخشداران، دهیاران و تمام ائمه جمعه استان شناسایی بازماندگان از تحصیل تکلیف شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با اشاره به جذب ۵۰ درصد از بازماندگان تحصیل خاطرنشان کرد: معتقدیم که حتی باز ماندن یک نفر از تحصیل نتایج منفی بر جامعه می‌گذارد.

مطهری با اشاره به نزدیک به هزار کیلومتر مرز استان گفت: هم تهدیدات و هم فرصت‌های مرز باعث شده آمار بازماندگان از تحصیل بالا باشد و در سرانه آموزشی نیز از میانگین کشوری پایین هستیم و در طول دولت سیزدهم هزار و ۳۴ کلاس درس به تعداد کلاس‌ها افزوده شده است.

وی عنوان کرد: آهنگ رشد جمعیت استان از آهنگ رشد کلاس‌های درسی بیشتر است و به همین خاطر سرانه پایینی نیز داریم.

مطهری با اشاره به نیمه‌تمام بودن ۱۷۰۰ کلاس درس در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: تکمیل این کلاس‌ها عزم عمومی از طریق جذب اعتبارات ملی و استانی و از ظرفیت خیرین را می‌طلبد و اگر ۵ هزار کلاس جدید در استان ایجاد شود هنوز به سطح میانگین کشوری خواهیم رسید.

وی ادامه داد: هم‌اکنون استان‌هایی وجود دارد که آمار دانش‌آموزان آن تنها به اندازه ناحیه یک و دو آموزش و پرورش ارومیه نیز نیست و بعضی از استان‌ها آمار دانش‌آموزان طی مدت ده ساله ثابت بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی اظهار کرد: با اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان معیشت آن‌ها در دولت سیزدهم بهبود یافته است و احکام فرهنگیان در مقایسه با احکام دیگر ادارات پایین‌تر نیست.

نظر شما