شناسهٔ خبر: 66457854 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

رزمایش آمادگی اطفای حریق جنگل‌ها و مراتع در شاهرود

شاهرود_ رزمایش حفاظتی اطفای حریق رخداد‌های طبیعی در جنگل‌ها و مراتع به همت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود برگزار شد.

صاحب‌خبر -

رزمایش آمادگی اطفای حریق جنگل‌ها و مراتع در شاهرودبه گزارش خبرگزاری بسیج، رزمایش حفاظتی اطفای حریق با حضور معاون استاندار سمنان و فرماندار ویژه شاهرود، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود،  رئیس جمعیت هلال احمر شاهرود و جمعی از نیرو‌های نظامی و انتظامی و حفاظت محیط زیست در محل نهالستان چغولگیر برگزار شد.
جعفر مرادی حقیقی دیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در این رزمایش به نزدیک شدن فصل گرما اشاره کرد و افزود: با توجه به برخی رخداد‌های طبیعی که در جنگل‌ها و مراتع اتفاق می‌افتد باید نیرو‌های واکنش سریع آمادگی اجرای عملیات اطفای حریق در مدت زمان کوتاه و به موقع را داشته باشند.
وی به برگزاری این رزمایش در اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود اشاره کرد و گفت: امروز این رزمایش با مشارکت و همکاری دستگاه‌های اجرایی، نیرو‌های نظامی و انتظامی با اتحاد و همدلی انجام شد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان ابراز کرد: این نیرو‌ها در این محل جمع شدند تا نشان دهند که می‌توانند به موقع برای جلوگیری از خسارت‌های جبران ناپذیری که در اثر عوامل طبیعی و انسانی در جنگل‌ها و مراتع هر از چندگاهی اتفاق می‌افتد، اقدام کنند.
وی از شهروندان خواست هنگامی که برای استراحت و استفاده از طبیعت در جنگل‌ها و مراتع حاضر می‌شوند، در جهت حفاظت از منابع طبیعی و ملی به ویژه درختان جنگلی که ذخایر نایابی هستند، بیشتر دقت کنند.
به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، ۱۱ مورد آتش‌سوزی در عرصه‌های مرتعی و جنگلی سال ۱۴۰۲ در استان مهار شد.

نظر شما