شناسهٔ خبر: 66456527 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یک هزار و ۴۲۴ میلیارد ریال پرونده تعزیراتی در آذربایجان‌غربی تشکیل شد

ارومیه- ایرنا- معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: ۶۴ فقره پرونده تعزیراتی به ارزش یک‌هزار و ۴۲۴ میلیارد ریال طی سال جاری در استان تشکیل شده است.

صاحب‌خبر -

ایرج مرندی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال جاری ۲۹۴ مورد بازرسی در حوزه کشف کالای قاچاق انجام و منجر به تشکیل ۶۴ فقره پرونده تعزیراتی شد.

وی اضافه کرد: این میزان پرونده در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۴۶ درصدی داشته است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی اظهار کرد: دخانیات، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، لوازم یدکی خودرو، پارچه و مواد خوراکی و غذایی از عمده کالاهای کشف شده در این خصوص بود.

مرندی ادامه داد: در حوزه ارزی نیز ۳۶ مورد سابقه ارسالی از بانک‌های عامل در خصوص عدم ایفای تعهدات ارزی شرکت‌های دریافت‌کننده ارز منجر به تشکیل ۳۶ پرونده تعزیراتی به ارزش ریالی یک‌هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال که شامل ۲میلیون و ۷۷۴ هزار و ۹۲۹ یورو و همچنین ۱۳۷ هزار و ۸۵۰ درهم بود، شده است.

به گزارش ایرنا، اجرای طرح نظارت بر بازار و واحدهای صنفی آذربایجان غربی در قالب گشت های مشترک با هدف نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی ارایه دهنده کالا و خدمات در طول سال انجام می گیرد.

نظر شما