شناسهٔ خبر: 66453872 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از سال جاری اعمال می‌شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اعمال مصوبه فوق العاده خاص کارکنان نظام سلامت در سال جاری خبر داد و گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان فوق‌العاده خاص برای کارکنان حوزه سلامت در نظر گرفته شده است که آئین‌نامه اجرایی آن در کمیته‌ها در حال تدوین بوده و به اطلاع تمامی کارکنان خواهد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، بهرام عین‌اللهی در حاشیه بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی ضمن قدردانی از زحمات کادر سلامت، اظهار کرد: به کارکنان نظام سلامت افتخار می‌کنیم، چراکه به طور شبانه روزی، حتی در ایام تعطیل مشغول کار هستند و در زمان کرونا نیز افتخارآفرینی کردند.

وی با اشاره به تقدیم ۳۰۰ شهید حوزه سلامت در مبارزه با بیماری کووید ۱۹، گفت: با توجه به نیازهایی که در جامعه وجود دارد بحث پرداخت فوق‌العاده خاص را از دو سال پیش به صورت مستمر آغاز و سال گذشته در صحن علنی مجلس از نمایندگان مجلس درخواست و آن را پیگیری کردیم که با تلاش رئیس سازمان برنامه و بودجه، این مصوبه روز گذشته به تصویب رسید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه مصوبه فوق‌العاده خاص از سال جاری اعمال می‌شود، ادامه داد: ۱۰ هزار میلیارد تومان فوق‌العاده خاص برای کارکنان حوزه سلامت در نظر گرفته شده است که آئین‌نامه اجرایی آن در کمیته‌ها در حال تدوین بوده و به اطلاع تمامی کارکنان خواهد رسید.

عین‌اللهی به دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه سلامت پرداخت و تاکید کرد: آموزش علوم پزشکی در ایران بنا به اقرار تمامی سازمان‌های بین‌المللی یکی از آموزش‌های در تراز کشورهای پیشرفته جهان است و تمامی شاخص‌هایی که در یک آموزش پیشرفته پزشکی لازم است را دارا است.

وی خاطرنشان کرد: امروزه نه تنها تمام خدمات بهداشتی و درمانی مردم را در داخل کشور ارائه می‌دهیم، بلکه در سال گذشته نزدیک به ۱.۵ میلیون نفر از خارج از کشور برای درمان به ایران آمدند و خدمات دریافت کردند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تعداد دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از ابتدای انقلاب تاکنون از ۱۰ دانشگاه علوم پزشکی به ۷۰ دانشگاه افزایش پیدا کرده است، ادامه داد: اکنون ۲۴۰ هزار دانشجو، ۲۲ هزار عضو هیئت علمی و ۸۴۰ مرکز تحقیقاتی داریم و جهش بسیار خوبی در دانشگاه‌های علوم پزشکی ایجاد شده است.

عین‌اللهی با اشاره به برگزاری آزمون دستیاری با بیان اینکه در سال گذشته در سه رشته بیهوشی، طب اورژانس و اطفال کمبود متقاضی داشتیم، گفت: مجبور شدیم در این سه رشته مجدد فراخوان دهیم و از کارورزان سال آخر پزشکی با مصوبه آموزش پزشکی تخصصی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه ۱۲ هزار نفر در آزمون دستیاری در دوره جدید شرکت کرده‌اند، اضافه کرد: در سال جاری می‌توانیم معادل سال گذشته در دستیاری پذیرش داشته باشیم، در خصوص ظرفیت دانشجویان پزشکی نیز طبق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی عمل می‌کنیم و در صورتی که افزایش و کاهشی لازم باشد با تصویب این شورا انجام خواهد شد.

نظر شما