شناسهٔ خبر: 66452434 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

تداوم بارش باران در بیشتر نقاط کشور طی امروز و فردا

سازمان هواشناسی از تداوم بارش باران در بیشتر نقاط ایران طی امروز و فردا (پنجشنبه و جمعه) و ورود سامانه بارشی جدید به کشور در روز دوشنبه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد که امروز (پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت) در اغلب مناطق کشور شاهد بارش باران خواهیم بود، به نحوی که در شمال غرب ایران، سواحل دریای خزر، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز بارش پراکنده و در سایر مناطق کشور، رگبار باران و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. شدت بارش‌های امروز در جنوب و شرق کشور خواهد بود. 

روز جمعه (۱۴ اردیبهشت) نیز بارندگی در اغلب نقاط کشور ادامه خواهد یافت، به نحوی که در نوار غربی رگبار و رعد و برق، در دامنه‌ها و ارتفاعات البرز، شرق و شمال شرق بارش پراکنده و در مناطق مرکزی، جنوب و جنوب شرق بارش خفیف باران و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد. بارش‌های روز جمعه در غرب و جنوب غرب کشور شدت خواهد داشت. 

روز شنبه (۱۵ اردیبهشت) در نوار شمالی، برخی مناطق شرق و غرب کشور رگبار پراکنده رخ خواهد داد. همچنین روز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت) در نوار شمالی کشور ابرناکی و بارش خفیف باران دور از انتظار نیست. روز دوشنبه (۱۷ اردیبهشت) سامانه بارشی جدید از غرب وارد ایران می‌شود و در نیمه غربی کشور موجب ابرناکی و رگبار و رعد و برق موقتی خواهد شد. 

براساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، امروز (پنجشنبه) مناطق مرکزی خلیج فارس، روز جمعه تنگه هرمز و جمعه و روز شنبه دریای خزر مواج است. همچنین طی فردا و پس‌فردا (جمعه و شنبه) اردبیل با کمینه دمای ۵ و ۴ درجه سانتی‌گراد و بندرعباس با بیشینه دمای ۲۹ و ۳۲ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین و گرمترین مراکز استان‌ها خواهند بود.

انتهای پیام/

نظر شما