شناسهٔ خبر: 66451576 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

معاون شهردار قم مطرح کرد

بهبود دسترسی محلی مناطق ۲ و ۴ با احداث تقاطع غیرهمسطح پل نیک‌اندیش

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: تکمیل و احداث پروژه تقاطع غیرهمسطح نیک‌اندیش سبب بهبود دسترسی محلی میان مناطق ۲ و ۴ شهری قم خواهد شد.

صاحب‌خبر -

عباس حلوایی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم در خصوص عملیات عمرانی پروژه تقاطع غیر همسطح بلوار صدوقی و محور فردوسی اظهار کرد: این طرح از آن پروژه‌هایی است که طراحی آن به شکل سه سطح و با توجه به تصمیمات شورای ترافیکی استان گرفته شد و در حال حاضر ساخت روگذر به عنوان اولویت اول در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه در این پروژه حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی حاصل شده و مبلغ قرارداد ۱۶۰ میلیارد است، افزود: معارضاتی در این تقاطع وجود داشت که مربوط به بحث تأسیسات و مسائل ملکی بود، به لطف خداوند بیش از ۹۰ درصد این معارضات رفع شد و تنها مسئله وجود یک لوله گاز باقی مانده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: چنانچه این مسئله نیز حل شود تمام ستون‌ها علم می‌شود و عرشه سمت فردوسی تکمیل خواهد شد تا در نیمه اول سال جاری به پایان برسد.

حلوایی‌زاده اضافه کرد: پروژه بعدی تقاطع غیرهمسطح پل نیک‌اندیش است که موجب ارتباط بهتر بین مناطق ۲ و ۴ است.

وی با اشاره به اینکه تقاطع نیک‌اندیش پیشرفت فیزیکی ۳۳ درصدی دارد، تاکید کرد: مبلغ اولیه قرارداد ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است و همه در تلاش هستند تا در سال جاری به بهره‌برداری برسد و دسترسی‌های محلی میان این دو منطقه شهری قم بهتر شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم ادامه داد: این پروژه یک پل روگذر است که از بلوار سردار سلیمانی عبور و در سمت منطقه دو نشست می‌کند.

حلوایی‌زاده گفت: عرشه‌سازی در سمت قمرود شمالی صورت گرفته است و اگر به نتیجه برسد در سمت بلوار سردار سلیمانی مدتی انسداد ترافیکی ایجاد می‌شود تا ستون‌ها تعبیه شود.

وی افزود: انجام این پروژه در زمان بروز سیل نیز مشکلی ندارد و مجوزهای لازم از شرکت آب منطقه‌ای را کسب کرده است؛ ساخت این پل مورد تاکید این شرکت برای عبور بهتر سیلاب است.

نظر شما