شناسهٔ خبر: 66448396 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اهم اخبار اجتماعی ایرنا در دوازدهم اردیبهشت؛

اجرای رتبه‌بندی برای بیش از ۶۷ هزار بازنشسته/جذب ۲۴ هزار و ۸۸۰ نفر  دبیر و هنرآموز

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در دوازدهم اردیبهشت به اجرای رتبه‌بندی برای بیش از ۶۷ هزار بازنشسته، حمایت کمیته امداد از ۸۰۰ هزار دانش‌آموز و ۵۰ هزار دانشجو،جذب ۲۴ هزار و ۸۸۰ نفر  دبیر و هنرآموز،جلوه‌نمایی دشمنان سلامتی در رسانه‌ها،زنگ خطر بروز کبد چرب در جامعه،حداکثر پنج هزار کودک خیابانی در تهران و استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیارد ریالی به کشور پرداخته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

فرهنگیان بزرگترین جامعه آماری صندوق بازنشستگی/اجرای رتبه‌بندی برای بیش از ۶۷ هزار بازنشسته

بازنشستگان آموزش و پرورش حدود ۶۴ درصد جمعیت حقوق بگیر و فرهنگیان حدود ۷۶ درصد جامعه شاغلان کسورپرداز صندوق بازنشستگی کشوری را تشکیل می‌دهد و با این حساب، وزارت آموزش و پرورش بزرگترین دستگاه مشترک صندوق بازنشستگی محسوب می‌شود.

صندوق بازنشستگی کشوری پس از سازمان تأمین اجتماعی دومین صندوق بازنشستگی و بیمه‌ای ایران است که تا ۹ماهه نخست سال ۱۴۰۲، یک میلیون و ۷۱۲هزار و ۹۱ نفر بازنشسته و وظیفه بگیر دولت را زیرپوشش خود قرار داده‌ است.

از کل بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری تا پایان آذر سال، گذشته یک میلیون و ۳۹۵ هزار و ۵۰۴ نفر بازنشسته، تعداد ۱۳هزار و ۲۵۲ نفر از کارافتاده، ۶۲ هزار و ۸۵ نفر شاغل متوفی و ۲۴۱ هزار و ۲۵۰ نفر هم بازنشسته متوفی را شامل می‌شوند.ادامه گزارش را اینجا بخوانید.

اجرای رتبه‌بندی برای بیش از ۶۷ هزار بازنشسته/جذب ۲۴ هزار و ۸۸۰ نفر  دبیر و هنرآموز

حمایت کمیته امداد از بیش از ۸۰۰ هزار دانش‌آموز و ۵۰ هزار دانشجو

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) با تاکید بر اینکه از ظرفیت بالای مردم و خیرین در کمک به دانش‌آموزان نیازمند باید استفاده بهینه ‌شود، گفت: بیش از ۸۰۰ هزار دانش‌آموز و ۵۰ هزار دانشجو در مقاطع مختلف، تحت حمایت این نهاد امدادی قرار دارند.

به گزارش کمیته امداد، حبیب‌اله سوده افزود: یک میلیون و ۴۰۰ هزار حامی در سراسر کشور، ۵۱۶ هزار فرزند یتیم و محسنین را حمایت می‌کنند که تعداد زیادی از این افراد معلمان هستند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اجرای رتبه‌بندی برای بیش از ۶۷ هزار بازنشسته/جذب ۲۴ هزار و ۸۸۰ نفر  دبیر و هنرآموز

روز معلم/به پاس آنان که راه و رسم چگونه زیستن را می‌آموزند

روز معلم فرصت مناسبی برای قدردانی از زحمات، دلسوزی‌ها و مطالبات فرهنگیان است تا علاوه بر رسیدگی به خواسته‌های آنان، سایرین نیز از آنها الگوپذیری کنند؛ آنان که بی‌دریغ در مسیر پر فراز و نشیب زندگی تک تک افراد جامعه نقش دارند و راه و رسم چگونه زیستن را می‌آموزند.

امروز ۱۲ اردیبهشت روز معلمانی است که با عشق، اخلاقی نیکو و آگاهی چراغ علم آموزی را روشن و مسیر پیشرفت کشور را از مدارس هموار می‌کنند.

بسیار شنیده‌ایم که معلمی شغل انبیاست؛ معلمان هر روز با مهر خود در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند و آموزش و پرورش دانش‌آموزان را به عهده می‌گیرند، آنها از هر راهی برای بازکردن چشمان دانش‌آموزان به دریچه آگاهی وارد می‌شوند و دانش‌آموزان آینده ساز را پرورش می‌دهند.ادامه گزارش را اینجا بخوانید.

اجرای رتبه‌بندی برای بیش از ۶۷ هزار بازنشسته/جذب ۲۴ هزار و ۸۸۰ نفر  دبیر و هنرآموز

جذب ۲۴ هزار و ۸۸۰ نفر دبیر و هنرآموز/ برگزاری آزمون استخدامی ۲۸ اردیبهشت

معاون وزیر وزارت آموزش و پرورش با تاکید براینکه آزمون دبیری و هنرآموزی ۲۸ اردیبهشت برگزار خواهد شد، گفت: در آزمون استخدامی امسال حدود ۲۴ هزار ۸۸۹ نفر در دوره متوسطه جذب می‌شوند که برای این تعداد ۳۸۱ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

محمدمهدی کاظمی در بازدید از خبرگزاری ایرنا به مناسبت گرامیداشت هفته مقام معلم اظهار کرد: در ۲ سال گذشته یکی از موضوعات اساسی، رویکرد مبتنی بر آمایش منطقه‌ای بوده که بر این اساس وضعیت دانش‌آموزان تا پایان برنامه هفتم پیشرفت و حتی تا ۱۰ سال آینده تحلیل شده است، در واقع آمار جمعیت دانش آموزان دوره ابتدایی و نرخ موالید طی پنج سال گذشته را از سازمان ثبت‌احوال دریافت و برنامه ریزی را متناسب با این اطلاعات انجام داده‌ایم.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اجرای رتبه‌بندی برای بیش از ۶۷ هزار بازنشسته/جذب ۲۴ هزار و ۸۸۰ نفر  دبیر و هنرآموز

زنگ خطر بروز کبد چرب در جامعه/هزار مورد پیوند کبد در سال

دبیر علمی چهل و پنجمین همایش سالیانه جامعه جراحان ایران با هشدار نسبت به بروز کبد چرب در جامعه گفت: اکنون هیچ دارویی برای جلوگیری و کنترل این عارضه کبدی در ایران و جهان وجود ندارد و داروها در قالب مکمل‌های دارویی یا گیاهی تجویز می‌شود.

به گزارش انجمن جامعه جراحان ایران، علی جعفریان افزود: شایعترین علت نیاز به پیوند کبد در کشور، عارضه کبد چرب است و این مساله کاملا به شیوه زندگی وابسته است.

وی با بیان اینکه زندگی صنعتی باعث کمتر شدن فعالیت فیزیکی می‌شود، اظهار داشت: رژیم غذایی که نامناسب می شود، افراد به طرف چاقی می‌روند و در نهایت کبد چرب بروز می‌کند و این اتفاق خیلی سریع جلو می‌رود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اجرای رتبه‌بندی برای بیش از ۶۷ هزار بازنشسته/جذب ۲۴ هزار و ۸۸۰ نفر  دبیر و هنرآموز

جلوه‌نمایی دشمنان سلامتی در رسانه‌ها/تبلیغ کالاهای آسیب‌رسان سلامت؛ ممنوع

سرپرست اداره کل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو بر لزوم بازنگری در دستورالعمل‌های تبلیغات محصولات آسیب‌رسان به سلامت در رسانه‌ها به قصد جدیت در اجرا تاکید کرد.

عبدالعظیم بهفر، افزود: قوانین منع تبلیغات کالاهای آسیب رسان به سلامت به مانند "حروف والی" در زبان عربی هستند که گرچه نوشته می‌شوند اما خوانده نمی‌شوند.

وی اظهار داشت: لذا به رغم اینکه قانون منع تبلیغات کالاهای آسیب رسان در رسانه ملی مصوب است و هر ساله کالاهای آسیب رسان و غیر مجاز اعلام می شوند اما اجرای جدی این قانون در محاق قرار می‌گیرد ولی شاهد جلوه نمایی دشمنان سلامتی در رسانه‌ها هستیم.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اجرای رتبه‌بندی برای بیش از ۶۷ هزار بازنشسته/جذب ۲۴ هزار و ۸۸۰ نفر  دبیر و هنرآموز

پلیس تخصصی می‌شود

معاون تربیت و آموزش فراجا گفت: چهار هزار و ۹۳ نفر در مجموعه‌های انتظامی مشغول به تربیت و پرورش پلیس تخصصی هستند.

سردار محمدحسین حمیدی در آیین تجلیل از آموزگاران و گروه‌های علمی انتظامی کشور افزود: بر اساس سیاست جدید فراجا تلاش شده است تا در آموزش‌های تخصصی به مقوله مهارت آموزی و عملیات و میدان توجه شود.

وی شغل محور شدن آموزش‌های تخصصی را یک اولویت دانست و گفت: تلاش شده همه دوره‌ها از فضای تئوری وارد فضای اجرایی و ماموریتی شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اجرای رتبه‌بندی برای بیش از ۶۷ هزار بازنشسته/جذب ۲۴ هزار و ۸۸۰ نفر  دبیر و هنرآموز

حداکثر پنج هزار کودک خیابانی در تهران/حمایت کودکان بازمانده از تحصیل در اولویت است

معاون وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک با اشاره به اجرای طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان با رویکرد خانواده محوری گفت: برخلاف ادعای آماری مبنی بر وجود ۳۰ تا ۳۵ هزار کودک کار و خیابان اما به واقع اینطور نیست و حداکثر پنج هزار کودک خیابانی در تهران وجود دارد.

سید علی کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی ایرنا درباره کاهش آسیب‌ها برای کودکان خیابانی یا در موقعیت خیابان گفت: این کودکان شرایط متنوع و مختلفی دارند و طبق برنامه‌ریزی دادستانی تهران یک طرح در سه ماهه پایانی سال برای این کودکان اجرا شد.

وی ادامه داد: ابتدا کودکان کار و خیابان سرشماری شدند؛ البته هیچگاه نمیتوان ادعا کرد که آمار دقیقی از تعداد کودکان خیابانی وجود دارد و در هیچ کشوری هم اطلاعات کاملی در این زمینه نیست اما مطابق سرشماری که انجام شد و این آمار توسط سرشماری شهرداری اعلام و چشم‌اندازی در این خصوص ارائه شد و بعد از اینکه به مرحله اجرای طرح وارد شدیم، آمارها حاکی از صحت اطلاعات سرشماری بود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اجرای رتبه‌بندی برای بیش از ۶۷ هزار بازنشسته/جذب ۲۴ هزار و ۸۸۰ نفر  دبیر و هنرآموز

احضار برخی فعالان رسانه‌ای به‌دلیل انتشار مطالب کذب در پرونده نیکا شاکرمی

برخی فعالان رسانه‌ای که با استناد به گزارش جعلی و پر از اشتباه بی‌بی‌سی با همراهی گروه‌های ضد انقلاب اقدام به انتشار مطالب کذب در رابطه با پرونده نیکا شاکرمی کرده بودند به دادستانی تهران احضار شدند.

به گزارش قوه قضاییه، دادستانی عمومی و انقلاب تهران به واسطه انتشار مطالب کذب، توهین‌آمیز و تبلیغ علیه نظام در فضای مجازی پس از انتشار گزارش جعلی سایت انگلیسی BBC در رابطه با پرونده نیکا شاکرمی، علیه تعدادی از خبرنگارها و فعالان رسانه‌ای اعلام جرم کرد.

دادستانی تهران در راستای وظیفه قانونی عدلیه برای مقابله با برهم زنندگان امنیت روانی جامعه، ضمن اعلام جرم، برای این افراد پرونده قضایی تشکیل داد و جهت ارائه توضیحات به دادسرای تهران احضار شدند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیارد ریالی به کشور

رئیس پلیس بین الملل فرماندهی انتظامی کشور از استرداد فردی به اتهام کلاهبرداری به مبلغ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به کشور خبر داد و گفت: با همکاری پلیس یکی از کشورهای همسایه، متهم مذکور دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی به کشور مسترد شد.

سردار "مجید کریمی" در تشریح این خبر اظهار داشت: متهم این پرونده به عنوان ترخیص کار کالای بازرگانی در دو مرحله، حدود ۴۰۰ کانتینر کالا را تحویل شاکی داده و قادر به جلب اعتماد وی می شود.

این مقام انتظامی در ادامه افزود: این فرد در مرحله سوم و آخرین محموله وارداتی را که شامل ۹۳ کانتینر به ارزش دو میلیون دلار معادل یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بوده را به مشتری های تعیین شده نداده و بدون اطلاع مالک تمامی کالاها را به اشخاص دیگری به فروش رسانده و با تصاحب مبلغ حاصل از فروش به یکی از کشورهای همسایه متواری می شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

نظر شما