شناسهٔ خبر: 66447508 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

با کمک  ۱۴۰۰ گروه جهادی عملیات رفع محرومیت از روستاهای استان قزوین شتاب گرفته است

مسئول بسیج سازندگی استان قزوین گفت: با فعالیت ۱۴۰۰ گروه جهادی با ظرفیت ۴۵ هزار نفر نیروی مردمی بسیجی عملیات عمران و آبادانی مناطق محروم روستایی شتاب گرفته است. مسئول بسیج سازندگی استان قزوین گفت: با فعالیت ۱۴۰۰ گروه جهادی با ظرفیت ۴۵ هزار نفر نیروی مردمی بسیجی عملیات عمران و آبادانی مناطق محروم روستایی شتاب گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، سرهنگ مهدی صادق پور مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین بمناسبت هفته بسیج سازندگی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: همه ساله در این ایام به مناسبت فرمان امام در تشکیل بسیج سازندگی برنامه هایی تدارک دیده شده و اجرا می شود که در قزوین نیز برنامه هایی پیش بینی شده است.

وی افزود: با تشکیل بسیج سازندگی برای جبران عقب ماندگیها در مناطق محروم روستایی این سازمان توانسته اقدامات موثری در عرصه جهادی انجام دهد و امروز هم پیگیر توسعه کمی و کیفی نیروهای جهادی هستیم.

۵۵۰ عنوان برنامه در هفته بسیج سازندگی

صادق پور بیان کرد: در این هفته که با شعار امسال«همه باهم بسیج خدمت رسانی» تعداد ۵۵۰ عنوان برنامه توسط پایگاههای بسیج محلات اجرا می شود.

وی با اشاره به اقدامات مهم بسیج سازندگی در عمران و آبادانی مناطق محروم اظهارداشت: تعهد سال گذشته ما در ایجاد اشتغال ۱۵۰۰ شغل بود که خوشبختانه توانستیم با تحقق صد درصدی بیش از ۱۶۰۰ شغل ایجاد کنیم.

مسئول بسیج سازندگی استان قزوین یادآورشد: امروز گروههای جهادی با کسب تجربه علمی و عملی توانسته اند با تعهدی که دارند در ساخت پل ، مجتمع های آبرسانی و عرصه های کشاورزی، جاده سازی، آسفالت راهها نقش آفرین باشند و به مردم خدمت کنند.

صادق پور بیان کرد: بسیج سازندگی بدنبال عمران و آبادانی مناطق روستایی و محروم و جلب رضایت مردم است و این نهاد بعنوان یک «ابر نیروی مردمی» حلقه واسط بین مردم و دولت برای امیدآفرینی است.

این مدیر یادآورشد: سند اعتلای بسیج تدوین شده و قرارگاه سازندگی با هم افزایی بین مسئولان و سپاه در ردیف نهادهایی با رویکرد مردمی در مسیر عمران و آبادانی مناطق است.

وی اظهارداشت: با شکل گیری سه قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)، قرارگاه اقتصاد مقاومتی و قرارگاه محرومیت زدایی، عملیات عمرانی در مناطق محروم شتاب گرفته است.

فعالیت ۱۴۰۰ گروه جهادی با ظرفیت ۴۵ هزار نفر نیرو

سرهنگ صادق پور اظهارداشت: درحال حاضر در استان قزوین ۱۴۰۰ گروه جهادی با ظرفیت ۴۵ هزار نفر نیرو با اجرای طرح های عمرانی نسبت به رفع مشکلات مردم همت کرده است.

وی گفت: اجرای ۱۴ پروژه جهاد کشاورزی با کمک جهاد کشاورزی، احداث پنج مجتمع آبرسانی به 96 روستا با اعتباری بالغ بر 241 میلیارد تومان، از کارهای مهم در دست اجراست.

صادق پور بیان کرد: آبرسانی به 114 روستای دیگر هم در دستور کار قرار دارد که پس از ساخت مجتمع ها آن را نیز عملیاتی می کنیم.

این مسئول اظهارداشت: در بخش آبرسانی روستایی تاکنون 28 مخزن آب شرب ساخته شده، یک شبکه آب روستایی اجرا و پنج حلقه چاه عمیق حفر شده و اجرای 34 طرح آب روستا تکمیل شده است.
 
از موازی کاری دوری می کنیم

این مدیر اظهارداشت: بشدت از موازی کاری دوری می کنیم و باور داریم باید همه ظرفیت های کشور برای عمران و آبادانی و رفع محرومیت بکار گرفته شود و در این مسیر با دوری از بوروکراسی و اتکا به نیروهای جهادی امیدواریم رفع محرومیت تسریعه شود.

ساخت 40 واحد مسکونی برای محرومان

صادق پور به ساخت مسکن محرومان نیز اشاره کرد و گفت: آماده اجرای طرح نهضت ملی مسکن هستیم و تاکنون 40 واحد مسکونی احداث شده است.

وی بیان کرد: 421 واحد مسکونی ساخته شده و 697 واحد نیز تعمیر و بازسازی شده که جمعا در یک سال گذشته یک هزار و 117 واحداحداث و مرمت شده است.

مسئول بسیج سازندگی استان قزوین افزود: در اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور از سوی بسیج سازندگی 503 هزار اصله نهال کاشته شده است.

راه اندازی 43 صندوق قرض الحسنه مردم پایه در سال گذشته 

صادق پور از راه اندازی صندوق های قرض الحسنه مردم پایه هم خبر داد و تصریح کرد: در سال گذشته  43 صندوق قرض الحسنه مردم پایه توسط بسیج راه اندازی شده و در سال قبل 3470 فقره وام بدون بهره به مبلغ 27 میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال به 1565 نفر پرداخت شده و 588 شغل ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: در چهار سال گذشته و از ابتدای تاسیس 399 صندوق قرض الحسنه توسط بسیج تعداد 20 هزار و 500 فقره وام به مبلغ 58 میلیارد تومان پرداخت شده است.

صادق پور اظهارداشت: در این صندوق ها 21 هزار نفر عضو هستند و گردش مالی این صندوق ها 35 میلیارد تومان است که برای 3500 نفر شغل ایجاد شده است.

وی بیان کرد: از محل اعتبارات تبصره 18 نیز 187 میلیارد تومان با همکاری اداره امور اقتصادی و دارایی و اداره کار برای 1372 نفر شغل ایجاد شده و در حمایت از شرکت های دانش بنیان نیز زمینه حمایت از 15 شرکت با کمک استانداری و پارک علم و فنآوری مهیا شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین یادآورشد: همچنین با پرداخت 62 میلیارد تومان تسهیلات به شرکت های دانش بنیان برای 57 نفر شغل ایجاد شد.

این مسئول گفت: سه مدیریت شامل اقتصاد مقاومتی، فنی و جهادی داریم که گسترش کمی تعاونی ها در دستور بود و توانستیم 7 تعاونی را فعال کنیم و با ایجاد خوشه کفش دانسفهان به اشتغال و تولید هم کمک شده است.

آموزش مهارتی 975 نفر

صادق پور بیان کرد: در بخش توانمندسازی و مهارت افزایی جوانان و بسیجیان برای اشتغال و کارآفرینی زمینه آموزش مهارتی 975 نفر مهیا شده است.

با برگزاری 36 مورد نمایشگاه و بازارچه های محلی با عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی به اشتغال این بخش کمک شده است. 

وی گفت: در اجرای طرح قیر رایگان برای آسفالت معابر روستایی، پاسگاهها، جاده بین مزارع، پاسگاهها و گلزار شهدا و پایگاههای بسیج نیز تعداد 7 باب جاده، شش دهنه پل، یک مزار شهدا عملیات آسفالت اجرا شده است.

سرهنگ صادق پور در ادامه اظهارداشت: ساخت 11 باب استخر کشاورزی، 26 دهنه قنات، یک دستگاه سیل بند، 20 کیلومتر لوله گذاری شبکه انتقال آب کشاورزی، 600 هزار مترمکعب استخر ، 65 خانه بهداشتی و ساخت مسجد، غسالخانه، خانه عالم از دیگر اقدامات انجام شده توسط بسیج سازندگی در استان قزوین است.

وی بیان کرد: اولویت امسال ما تکمیل پنج مجتمع آبرسانی، اجرای طرح های آبخوان داری و آبخیز داری، ساخت پل روستای میزوج، ساخت 40 واحد مسکونی در دستور کار قرار دارد.

مسئول بسیج سازندگی استان قزوین تصریح کرد: مهمترین خواسته ما همراهی مدیران دستگاههای اجرای برای انجام طرح های عمرانی دئر مناطق محروم است و اگر این پشتیبانی بخوبی صورت گیرد می توانیم طرح های عمرانی بیشتری را در روستاها با سرعت بیشتر انجام دهیم و رضایت و اعتماد مردم را به نظام اسلامی و خدمتگزاران نظام جلب کنیم.

انتهای پیام
   

نظر شما