شناسهٔ خبر: 66446963 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سرکوب تظاهرات حمایت از فلسطین و روز کارگر در فرانسه

امروز در بیش از ۳۰۰ شهر فرانسه تظاهرات روز کارگر برپا شد که در بسیاری از آنها رنگ و بوی محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی به چشم می‌خورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از پاریس، روز کارگر امسال در فرانسه کاملا رنگ و بوی فلسطینی داشت. کارگران فرانسه در تظاهرات امسال بیشتر از آنکه دغدغه‌های صنفی خود را مطرح کنند به حمایت از فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی پرداختند. تظاهرات روز کارگر در فرانسه با دخالت پلیس به درگیری کشیده شد که در جریان سرکوب آن، ده‌ها نفر بازداشت و روانه زندان شدند.

<div id="video-display-embed-code_11066063"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4222002/11066063?width=600&height=350"></script></div>

مصاحبه اول: کارگر فرانسوی
مصاحبه دوم: شهروند فرانسوی

در جریان سرکوب تظاهرات روز کارگر در فرانسه، ده‌ها کارگر (تا عصر روز اول مه) بازداشت و روانه زندان شدند. آمار دقیق کارگران بازداشتی هنوز نهایی نشده است. اما روی دیگر تظاهرات امسال حمایت کارگران از ملت فلسطین و مقاومت غزه بود. امروز در بیش از ۳۰۰ شهر فرانسه تظاهرات روز کارگر برپا شد که در بسیاری از آنها رنگ و بوی محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی به چشم می‌خورد.
اتحادیه‌های کاری و کارگری حضور بیش از ۲۰۰ هزار کارگر را در تظاهرات روز اول مه تایید کردند. این اولین بار است که کارگران فرانسوی با وجود دغدغه‌های کاری و معیشتی به موضوع دیگری، چون فلسطین می‌پردازند و این نشان می‌دهد موضوع فلسطین و غزه حالا به مسئله اول جهان تبدیل شده است.

 

 

 

نظر شما