شناسهٔ خبر: 66445592 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یک هزار میلیارد ریال برای اصلاح خط انتقال آب گناباد تخصیص یافت

گناباد-ایرنا- فرماندار گناباد گفت: افزون بر یک هزار میلیارد ریال طی یک سال گذشته و از محل مصوبه های سفر نخست ریاست جمهوری برای اصلاح ۱۳ کیلومتر فرسوده خط انتقال آب این شهرستان تخصیص یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا نصیری عصر چهارشنبه در همایش گرامی داشت روز شوراهای اسلامی گناباد افزود: اصلاح خط انتقال آب این شهرستان به طول ۱۳ کیلومتر و با صرف اعتبار بیش از یک هزار میلیارد ریال در دست اجرا است و در دور دوم سفر استانی به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: دولت سیزهم در کنار نهضت ملی مسکن توجه خاصی به مسائل و مشکلات بخشهای مختلف و از جمله آبرسانی و تامین آب شرب پایدار مناطق شهری و روستایی این شهرستان دارد.

وی رونق تولید و اشتغالزایی و کارآفرینی دیگر اقدامات مهم از ابتدای دولت سیزدهم در گناباد دانست و گفت: بر اساس اعلام سامانه رصد فرصتهای شغلی در سال ۱۴۰۱ صد درصد و در سال گذشته ۱۳۲ درصد تعهد اشتغال این شهرستان محقق شد.

فرماندار گناباد گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۲۶ روستای این شهرستان از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند و با گازرسانی به تعدادی روستای دیگر همه مردم مناطق شهری و روستایی این شهرستان از نعمت گاز طبیعی بهره مند می شوند.

نصیری گفت: دولت سیزدهم با رویکرد جهادی و خستگی ناپذیر سعی می کند کمبودها و مشکلات را با خدمات سازنده خود جبران کند.

امام جمعه گناباد هم با اشاره به اینکه به دلیل برخی از کم کارهایی های گذشته شاهد افزایش قیمت زمین و مسکن و اجاره بهای واحدهای مسکونی و واحدهای صنفی در این شهرستان هستیم، تصریح کرد: اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کاهش مشکلات این بخش بسیار موثر است.

حجت الاسلام حسن صادقی نسب از مسوولان مربوطه خواست که با سرعت بخشی در پرداخت تسهیلات به متقاضیان واحدهای نهضت ملی مسکن و احداث این واحدها در جهت تعادل بخشی در قیمتها و خرید و فروش و اجاره بهای املاک گام بردارند.

وی گفت: به دلیل استمرار خشکسالی های سال های گذشته تعدادی از قنوات روستاهای این شهرستان با کاهش شدید آبدهی مواجه شدند و مسوولان مربوطه با پرداخت تسهیلات از روستاییان بیشتر حمایت کنند.

آب مورد نیاز مناطق شهری گناباد از ۲۲ حلقه چاه عمیق و آب شرب مورد نیاز ۷۵ روستای تحت پوشش نیز از ۴۲ حلقه چاه عمیق، ۱۱ مجتمع آبرسانی و ۹۹ دستگاه منبع آب زمینی و هوایی تامین می شود.

همچنین آب و فاضلاب گناباد با دارا بودن عمیق ترین چاه های آب شرب استان خراسان رضوی با عمق بیش از ۳۰۰ متر در شهر کاخک و بهره گیری از ۳۷ ایستگاه پمپاژ، وظیفه تامین و توزیع آب شرب ۴۸ هزار مشترک چهار نقطه شهری گناباد، بیدخت، کاخک و روشناوند و ۷۵ روستا با جمعیت روستایی ۳۳ هزار نفر و ۵۴ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت شهری را عهده دار است.

امور آب و فاضلاب گناباد دارای ۶۸۹ کیلومتر شبکه توزیع و ۵۰۸ کیلومتر نیز خط انتقال آب است.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

نظر شما