شناسهٔ خبر: 66444927 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سرانه‌ فضای ورزشی مهاباد ۳۵ سانتیمترمربع است

سرانه‌ فضای ورزشی مهاباد ۳۵ سانت‌مترمربع است.

صاحب‌خبر -

سرانه‌ فضای ورزشی مهاباد ۳۵ سانتیمترمربع است

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مهاباد نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: هم اکنون سرانه‌ فضای ورزشی در این شهرستان ۳۵ سانتیمتر مربع بوده و این شهرستان در این زمینه در جایگاه چهاردهم آذربایجان‌غربی قرار دارد.

کیوان خوشبخت افزود: فضاهای ورزشی به دو بخش روباز و پوشیده تقسیم می شوند و طبق قانون باید ۵۰ درصد از فضای ورزشی هر شهرستان توسط اداره ورش و جوانان و مابقی آن توسط سایر ارگانها و نهادهای دیگر مانند آموزش و پرورش، دانشگاه آزاد اسلامی و پیام نور احداث شوند.

خوشبخت اظهار کرد: ارتقای سرانه فضای ورزشی تنها از عهده این اداره خارج است و باید سایر ارگانها نیز در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند و اداره ورزش و جوانان تنها در اماکنی می تواند سرمایه گذاری کند که مالکیت آن را در اختیار دارد.

وی گفت: در طرح تفصیلی جدید شهر مهاباد دو فضای بزرگ ورزشی در محله تپه هما و بلور پرستار به عنوان فضای ورزشی در نظر گرفته شده است که می تواند در ارتقای شاخص فضای ورزشی این شهرستان بسیار مؤثر باشد.

خوشبخت، با اشاره به مصوبات سفر استاندار آذربایجان‌غربی به مهاباد افزود: این سفر دو مصوبه ورزشی شامل احداث سالن چند منظوره و زمین چمن مصنوعی داشت که هر دو طرح در مرحله برگزاری مناقصه قرار دارند.

وی تصریح کرد: هم اکنون سه چمن مصنوعی در مناطق روستایی و در روستاهای آزاد، حاجی علی کند و کولتپه در دست احداث است و بیش از هفت هزار مترمربع چمن مصنوعی برای روستاهای برده رشان واقع در بخش مرکزی و روستاهای شهر خلیفان تأمین شده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مهاباد اضافه کرد: اعتبار خرید چمن مصنوعی از محل سه درصد درآمدهای نفتی و قراردادهای بین وزارت ورزش و جوانان و وزارت نفت در راستای حمایت از مناطق محروم تأمین شده است.

خوشبخت، با اشاره به توانمندیهای این شهرستان در زمینه های مختلف ورزشی و وجود استعدادهای درخشان در رشته های مختلف گفت: در مهاباد، ۴۰ هیئت ورزشی مردان و زنان فعال است و بیش از ۱۲ هزار ورزشکار بیمه شده و سازمان یافته در این شهرستان فعالیت  می کنند.

نظر شما