شناسهٔ خبر: 66443087 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز ششمین مجمع جهانی گفتگوی فرهنگ‌ها با حضور وزرای فرهنگ کشور‌ها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ششمین مجمع جهانی گفتگوی فرهنگ‌ها در جمهوری آذربایجان شرکت کرد.

صاحب‌خبر -

آغاز ششمین مجمع جهانی گفتگوی فرهنگ‌ها با حضور وزرای فرهنگ کشور‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیات همراه که به منظور شرکت در ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها به باکو پایتخت آذربایجان رفته است، در این اجلاس با موضوع «گفتگو برای صلح و امنیت جهانی» شرکت کرد.

سخنرانی در کنگره منطقه‌ای باکو و ملاقات با وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان و دیدار‌های دوجانبه از برنامه‌های این سفر است.

در این مجمع که با مشارکت وزارت فرهنگ آذربایجان، آیسسکو و برخی سازمان‌های بین‌المللی مانند ائتلاف تمدن‌های سازمان ملل متحد برگزار می‌شود، چالش‌های جهانی مربوط به گفتمان تمدنی و همکاری برای مقابله با تنفر و تقویت ارزش‌های صلح بررسی می‌شود.

در ششمین ششمین مجمع جهانی گفتگوی فرهنگ‌ها، که با مشارکت یونسکو، اتحاد تمدن‌های سازمان ملل، سازمان جهانی گردشگری و آیسسکو برگزار می‌شود، حدود ۷۰۰ مهمان برجسته از ۱۰۰ کشور در این رویداد حضور دارند.

شخصیت‌های سیاسی، رهبران مذهبی، علما، روزنامه نگاران و شرکت کنندگان از پیشینه‌های قومی و فرهنگی مختلف گرد هم آمدند تا از طریق گفت‌وگوی معنادار صلح و امنیت جهانی را پیش ببرند.

در چارچوب این مجمع سه روزه، ۴ نشست عمومی و ۱۲ میزگرد برگزار شود. موضوعات مورد بحث شامل آموزش، جوانان، تغییرات اقلیمی، هوش مصنوعی، حفاظت از میراث فرهنگی، مهاجرت غیرقانونی و سایر زمینه‌ها است.

نظر شما