شناسهٔ خبر: 66442289 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

حمل و نقل چالش اصلی صادرات

معاون وزیر صمت گفت: امروز مهمترین چالش صادرات کشور حمل و نقل است و اگر حل نشود دچار مشکل خواهیم شد. معاون وزیر صمت گفت: امروز مهمترین چالش صادرات کشور حمل و نقل است و اگر حل نشود دچار مشکل خواهیم شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، نمایشگاه ایران اکسپو پس از ۵ روز خاتمه یافت.

در مراسم اختتامیه محمد مهدی برادران با اشاره به  توانمندی‌های صادراتی ایران و نمایش آن به تاجران ۱۰۰ کشور جهان گفت: ما امروز شاهد وعده صادق ۲ بودیم 

وی ادامه داد: ۲ هزار و ۲۰۰ تجار و بازرگان از ۸۸ کشور در این نمایشگاه حضور داشتند پیمان‌های خوبی بسته شد در مجاورات این نمایشگاه بازدید‌هایی از کارخانه‌ها در استان‌های تهران، اصفهان و شیراز صورت گرفت. 

معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سیاست‌های تسهیل صادراتی وزارت صمت گفت: به‌ازای گروه‌های کالایی، برنامه تولید را بر اساس رشد صادرات مشخص کرده‌ایم؛ چراکه بهره‌برداری از ظرفیت کارخانه‌ها به افزایش تولید منجر می‌شود. 

وی ادامه داد: شرکت‌هایی که در این نمایشگاه شرکت کردن از برترین صادرکنندگان بودند این نشان می‌دهد هدف‌گذاری‌های درستی داشته‌ایم 

برادران با اشاره به حمل و نقل و تبادلات مالی گفت: موضوع حمل و نقل اگر حل نشود به توفیقات صادراتی دست نخواهیم یافت دبیرخانه این نمایشگاه تعطیل نشود تا مشکلات صادراتی کشور دنبال شود. 

معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: سال گذشته نزدیک به ۵۰ میلیارد دلار صادرات کرده‌ایم که این آمار ثبت شده بود؛ اما طبق گفته تجار مبلغ صادرات بیشتر از این رقم‌ها بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما