شناسهٔ خبر: 66442216 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور

رئیس پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از استرداد فردی به اتهام کلاهبرداری به مبلغ یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به کشور خبر داد و گفت: با همکاری پلیس یکی از کشورهای همسایه، متهم مذکور دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی به کشور مسترد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، سردار مجید کریمی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: متهم این پرونده به عنوان ترخیص کار کالای بازرگانی در دو مرحله، حدود ۴۰۰ کانتینر کالا را تحویل شاکی داده و قادر به جلب اعتماد وی می‌شود. 

این مقام انتظامی در ادامه افزود: این فرد در مرحله سوم و آخرین محموله وارداتی را که شامل ۹۳ کانتینر به ارزش دو میلیون دلار معادل یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بوده است را به مشتری‌های تعیین‌شده نمی‌دهد و بدون اطلاع مالک تمامی کالاها را به اشخاص دیگری به فروش می‌رساند و با تصاحب مبلغ حاصل از فروش به یکی از کشورهای همسایه متواری می‌شود. 

رئیس پلیس بین الملل فراجا با اشاره به خروج غیرقانونی متهم از کشور با هویت جعلی و اقامت در یکی از کشورهای همسایه بیان کرد: براساس اعلام مراجع قضایی مبنی بر متواری شدن نامبرده، موضوع شناسایی، دستگیری و استرداد وی در دستور کار ماموران پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت. 

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: پلیس بین‌الملل فراجا با استفاده از ظرفیت‌های سازمان اینترپل جهانی و هماهنگی‌های لازم با مراجع مربوطه داخلی و خارجی، علیه وی اعلان قرمز صادر کرد و متعاقبا متهم را در کشور محل اختفاء مورد ردیابی و شناسایی قرار داد و وی را دستگیر کرد. 

براساس گزارش خبرگزاری پلیس، کریمی در پایان ضمن هشدار به بازرگانان کشور و تاکید بر لزوم اخذ تضمین در معاملات بازرگانی و همچنین اشاره به تلاش پلیس بین‌الملل فراجا در ردیابی، شناسایی و دستگیری مجرمان و انعکاس تحت تعقیب بودن آنان به مرزهای ورودی کشور، خاطرنشان کرد: متهم توسط ماموران پلیس بین‌الملل فراجا از طریق مرز هوایی فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) به کشور مسترد شد و در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما