شناسهٔ خبر: 66441873 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

رسالت ذاتی معلمان و حوزویان در تربیت انسان ها مشترک است

اصفهان ـ آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به اهمیت کار آموزش و پرورش گفت: کار آموزش و پرورش و حوزه علمیه یکی است، بنابراین باید از یکدیگر حمایت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، در دیدار با ستاد همکاری آموزش و پرورش استان و حوزه علمیه اصفهان ضمن تبریک پیروزی عملیات غرورآفرین وعده صادق این عملیات را ارزشمند بیان کرد و گفت: زمانی ارزش این کار را بهتر در می یابیم که ابتدا بدانیم ابهتی که به دروغ اسراییل پیدا کرده بود و آن را تلقین می کرد و حتی سبب شده بود کشورهای عربی تصور کنند هیچ قدرتی نمی تواند اسراییل را هدف قرار دهد، این ابهت و گنبد آهنین که سال ها برای آن هزینه و تبلیغ کرده بودند از بین رفت.

امام جمعه اصفهان با بیان آیه 51 سوره مائده و دلیل ترس برخی مسلمانان از دشمنان خاطرنشان کرد: خداوند می فرماید هر کس با یهود و نصاری باشد دیگر از مسلمانان نیست و افراد بیمار دل به سرعت به سوی آنها می روند و اگر به آنها گفته شود که چرا به سمت آنها رفتید، می گویند به دلیل آن که می ترسیدیم، اما چه بسا خداوند پیروزی را برای مسلمانان می آورد و آنگاه آنها پشیمان می شوند.

وی در ادامه افزود: عملیات طوفان الاقصی قدم اول پیروزی بود و عملیات وعده صادق قدم دو این مسیر بود و این عملیات قدرت ایران را نشان داد به طوری که  بازنشسته ارتش آمریکا اظهار می داشت ایران در این عملیات بسیار مدبرانه عمل کرده است.

آیت الله طباطبایی نژاد اظهار کرد: شکست اسرائیل در این عملیات همانند شکست آنها در طوفان الاقصی جبران ناپذیر است و این همه، کار خدا است و گاهی خداوند با دشمن خود، حق را جلو می برد. 
نماینده ولی فقیه در استان در ادامه سخنان خود به اهمیت کار آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: کار آموزش و پرورش و حوزه علمیه یکی است، بنابراین باید از یکدیگر حمایت کنند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر حوزه علمیه در هزار مدرسه اصفهان طلبه ویژه طرح امین اعزام کرده است و این در راستای رسالت ذاتی است،چرا که  کار همه ما تربیت کردن انسان ها بوده ولذا باید این همراهی را با آموزش و پرورش داشته باشیم.

مدیر حوزه علمیه اصفهان، با اشاره به آیه 122 سوره توبه در خصوص لزوم و وجوب تربیت طلاب علوم دینی به ویژه در شرایطی که جامعه نیازمند آن است گفت: طلبه شدن برای همه مردم واجب کفایی است هم چنان که قران کریم می فرماید" فلولا نفر من کل فرقه منهم طایفه لیتفقهوا فی الدین و لینذروا قومهم "و این کار کاری است که باید به آن کمک کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، هم چنین توصیه هایی در خصوص رسیدگی به وضعیت مدارس علمیه نیمه ساز در استان اصفهان نیز داشت.

در ابتدای این دیدار محمد رضا ابراهیمی مدیر کل آموزش و پرورش اصفهان به اقدامات آموزش و پرورش جهت تبیین عملیات وعده صادق برای فرهنگیان و دانش آموزان اشاره کرد و گفت: در جهت تبیین این دفاع مقتدرانه وظیفه خود دانستیم برای دانش آموزان و فرهنگیان این مسئله را تشریح و تبیین نماییم و جلسات مختلفی نیز بر همین اساس برگزار شد.

وی در ادامه افزود: یکی از اقدامات انجام شده ابلاغ به مدیران نواحی و مناطق در خصوص ارسال کارهای خلاقانه پیرامون این پیروزی بود که با استقبال بسیار خوبی مواجه شد.

ابراهیمی تصریح کرد: هم چنین زنگی را تحت عنوان زنگ غیرت و سپاسگزاری قرار دادیم که این زنگ در مدارس نواخته شد و اقتدار ویژه و نشاط و شادابی در مدارس ایجاد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش اصفهان هم چنین از حضور دانش آموزان مدارس تیزهوشان در حوزه های علمیه اصفهان نیز خبر داد و اظهار کرد: این دانش آموزان جهت آشنایی با محیط علمی، فرهنگی و معنوی حوزه های علمیه به مدت یک شب و یک روز در مدارس علمیه اصفهان حضور یافتند./1304/

نظر شما