شناسهٔ خبر: 66441656 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طرح توسعه زنجیره‌های ارزش خراسان شمالی ۲۴۰ هزار میلیارد ریال نیاز دارد 

بجنورد-ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: ۱۳ زنجیره ارزش در استان شناسایی شده که برای توسعه آن در ابعاد مختلف ۲۴۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات نیاز است. 

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز چهارشنبه در جشنواره امتنان اظهار کرد: زنجیره های ارزش استان بخش های مختلف از جمله گوشت قرمز، فرش دستباف، گیاهان دارویی و فولاد را شامل می شود که برنامه توسعه و تکمیل آنها تهیه شده است.

وی افزود: ناترازی در منابع و مصارف بانک های استان از مشکلات پرداخت تسهیلات به متقاضیان محسوب می شود و اکنون نسبت مصارف به منابع در بانک های استان بالا است و برای حل این مشکل خط اعتباری ویژه باید تعریف شود که این موضوع هفته آتی در نشست هیات دولت مطرح می شود.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه صادرات از بسترهای رونق تولید است افزود: خراسان شمالی با ۳۸ کشور مبادله تجاری دارد و در این زمینه صادرکنندگان با مشکل تعهد ارزی روبه رو هستند که این موضوع نیز هفته آینده در نشست هیات دولت مطرح خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه توسعه بخش کشاورزی و صنعت نیازمند تامین آب است گفت: تامین اعتبار برای اجرای انتقال آب های زیرزمینی از شمال استان به چند شهرستان از اقدامات لازم برای تامین آب مورد نیاز شهروندان استان است که با پیگیری مسوولان محقق و آب پایدار برای آشامیدن شهروندان تامین می شود.

حسین نژاد درباره مشکلات کارگران گفت: حل مشکلات مربوط به بیمه کارگران از سوی سازمان تامین اجتماعی و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توجه به ظرفیت قانون با جدیت پیگیری شود.

بیش از ۹۰ هزار نفر کارگر در خراسان شمالی مشمول قانون کار هستند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

نظر شما