شناسهٔ خبر: 66441036 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: طبنا | لینک خبر

استاندار کرمان تصریح کرد:

سهم چشمگیر استان کرمان در ارتقاء تولید ناخالص ملی

استاندار کرمان از افزایش تولید در استان کرمان سخن و بیان کرد: موفق شدیم در تولید ناخالص ملی نقش بیشتری داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) و به نقل از استانداری کرمان؛ صبح چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه در مراسم تجلیل از کارگران، گروه‌ های کار و واحدهای نمونه استانی و ملی کرمان، عنوان کرد: حوزه کارگری استان کرمان به واسطه اینکه بخش بزرگی از آنها در معادن مشغول به کار هستند، شرایط سختی دارند.

وی بیان داشت: تولید در استان افزایش یافته و موفق شدیم در تولید ملی نقش بیشتری داشته باشیم و این افتخار مرهون افرادی است که در این حوزه نقش دارند.

استاندار کرمان افزود: چند سالی است که شعار اصلی کشور بر محوریت تولید است و کارگران، نقش اصلی را در تولید دارند.

فداکار گفت: استان کرمان در بحث امنیت شغلی نسبت به دیگر استان‌ ها با مشکل کمتری مواجه است، شرکت‌ های بزرگ استان همچنان خط تولید و ظرفیت‌ های جدید ایجاد می‌ کنند، که نیاز به کارگر دارد.

وی تصریح کرد: زمان رسیدگی به دعاوی کارگری در استان کرمان تا ۶۰ درصد کاهش یافته و این مسئله به حل مشکل کمک می‌کند.

کاهش مقرری‌ بگیران بیمه بیکاری در کرمان

استاندار کرمان اظهار داشت: مهمترین مسئله در حوزه کارگری، آموزش و مهارت‌ افزایی است که برای جذب نیروی انسانی باید به آن توجه کنیم.

فداکار به کاهش تعداد مقرری‌ بگیران بیمه بیکاری در استان اشاره و اظهار داشت: کاهش این افراد نشان می‌ دهد، که از تعطیلی واحدها جلوگیری شده و بعضا واحدها احیا شده‌ اند.

وی به کاهش نرخ بیکاری در استان نیز اشاره و ابراز داشت: کاهش نرخ بیکاری، کاهش تعداد بیمه‌ بیکاری بگیران و تحقق ۱۲۰ درصدی تعهد اشتغال استان، همه نشان از وضعیت اقتصادی و فعالیت استان است.

صنعت‌ شهرها را در دست پیگیری داریم

استاندار کرمان، خرید خارج از استان و کشور را یک مشکل دانست و گفت: حتی محصولاتی در داخل استان تولید می‌شود، اما شرکت‌ ها از خارج کشور وارد می‌ کنند و یکی از دلایل این مسئله عدم ارتباط و آشنایی تولیدکننده با مصرف‌ کننده نهایی است.

فداکار خاطرنشان کرد: با مصوبه شورای تامین، اولویت خرید شرکت‌ ها را در شرایط مساوی با خرید داخل استان گذاشتیم.

وی در خصوص مسکن کارگران اظهار داشت: صنعت‌ شهرها را در دست پیگیری داریم و چند نقطه نیز واگذاری زمین به شرکت‌ ها صورت گرفته است.

استاندار کرمان، به صنعت زغالسنگ و مشکلات کارگری آن نیز اشاره و بیان داشت: این مشکل به راحتی قابل حل است و پیگیر آن هستیم و با رفع مشکل شاهد افزایش ظرفیت اشتغال، سرمایه‌ گذاری جدید، تامین نیاز واحدهای فولادی و دغدغه روزمره کارگری در حقوق و بیمه خواهیم بود.

فداکار تاکید کرد: شرکت‌ ها با استفاده از ظرفیت قانون جهش دانش‌ بنیان از معافیت مالیاتی بهره ببرند.

وی خاطرنشان ساخت: در حوزه درمان بازنشستگان، سرمایه‌ گذاری بسیار خوبی صورت گرفته است؛ عمده نیاز بازنشستگان در بخش درمان است و هزینه‌ های بالایی هم دارد، اما کمک خوبی از سوی تامین اجتماعی می‌ شود.

استاندار کرمان یادآور شد: ظرفیت‌ های قانونی نیز برای موارد خاص وجود دارد، که می‌ توان از آن بهره ببرند.

رشد چشمگیر استان کرمان در ارتقا تولید ناخالص ملی

نظر شما