شناسهٔ خبر: 66441000 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های راهداری بوشهر اختصاص یافت

بوشهر-ایرنا- استاندار بوشهر گفت: با انعقاد تفاهم‌نامه بین استانداری بوشهر و سازمان راهداری کشور، ۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های راهداری این استان اختصاص یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، " احمد محمدی‌زاده " روز چهارشنبه در حاشیه انعقاد تفاهم‌نامه بین استانداری بوشهر و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور اظهار کرد این تفاهم‌نامه به منظور تامین منابع مالی طرح‌های دارای اولویت راهداری استان و رفع نقاط حادثه‌خیز بین استانداری و سازمان راهداری کشور منعقد شده است.

وی افزود: رفع نقاط پرحادثه، لکه‌گیری روکش راه‌های شریانی و کریدوری، لکه‌گیری و روکش راه‌های اصلی و فرعی و روستایی، بهسازی و نگهداری ابنیه فنی و پل‌های بزرگ، احداث و نگهداری واحدهای راهداری، ماشین‌آلات و تجهیزات و تامین تجهیزات ایمنی راه‌های استان ازجمله مهمترین مواردی است که با این اعتبار، اجرا می‌شوند.

استاندار بوشهر تصریح کرد: ۱۶ طرح و پروژه راهداری مشمول این تفاهم‌نامه هستند.

محمدی زاده یادآور شد: بهسازی محور نمازگاه به تنگ‌ارم، لکه گیری و روکش محور دیلم به بهبهان و تکمیل واریانت گردنه عامری، فاز اول بهسازی و تعریض محور شیف به گناوه به طول ۲۰ کیلومتر، احداث و بهسازی پل دورودگاه و بهسازی و تعریض محور دلوار به محمدعامری از جمله این طرح‌ها هستند.

محمدی‌زاده تصریح کرد: رفع پنج نقطه پرتردد و حادثه خیز استان، احداث پل‌ " گشویی" گناوه، لکه‌گیری و روکش راه‌های اصلی و تامین قیر راه‌های فرعی و روستایی، بهسازی و تعریض محور بندر ریگ به گناوه به طول ۱۲ کیلومتر، بهسازی محور جم به سیراف و بهسازی و تعریض محور شُنبه به ناصری نیز از دیگر طرح‌های این تفاهم‌نامه هستند.

وی بیان کرد: در اجرا طرح‌ها ظرف مدت یک سال ۴۰ درصد اعتبار لازم توسط استانداری بوشهر و ۶۰ درصد اعتبار دیگر نیز توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور تامین و ابلاغ می‌شود.

نظر شما