شناسهٔ خبر: 66440958 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

جزئیات لو رفته از باتری گلکسی اس 25 اولترا ناامیدتان خواهند کرد

صاحب‌خبر -

انتظارتان را از ظرفیت باتری و سرعت شارژ گلکسی اس 25 اولترا سامسونگ – Galaxy S25 Ultra زیاد بالا نبرید؛ چون سامسونگ ظاهرا برنامه چندانی برای ارتقای باتری پرچمداران سال 2025 خود ندارد!

تا رونمایی رسمی از سری گوشی‌های پرچمدار گلکسی اس 25 زمان زیادی باقی مانده است. طبیعتا مثل همیشه باید انتظار پیشرفت‌های فراوانی را در بخش‌های مختلف این سری پرچمدار سامسونگ داشته باشیم. با این وجود به نظر می‌رسد ظرفیت باتری، حداقل در نسخه اولترا ارتقای چندانی نخواهد یافت؛ چراکه طبق اخبار و اطلاعات جدید منتشر شده از این گوشی، کره‌ای‌ها تصمیم دارند به منظور پایین نگه داشتن هزینه‌های ساخت این گوشی، از همان باتری 5000 میلی آمپر ساعتی و سرعت شارژی که از گلکسی اس 22 اولترا تا کنون در پرچمداران پریمیوم سامسونگ استفاده شده در S25 Ultra هم بهره ببرند.

انتظار خود از باتری گلکسی اس 25 اولترا را بالا نبرید!

اخبار جدید منتشر شده از ظرفیت باتری Galaxy S25 Ultra توسط افشاگر شناخته‌شده حوزه دستگاه‌های اندرویدی، Sawyer Galox منتشر شده. این کاربر به همراه برخی افشاگران دیگر از ثابت ماندن ظرفیت باتری و توان شارژ در پرچمداران سال 2024 سامسونگ خبر داده و به علاقمندان به این گوشی‌ها پیشنهاد کرده‌اند که توقعات خود از پرچمدار جدید سامسونگ را چندان بالا نبرند!

از طرفی Galox همچنین در توییتی دیگر نیز اعلام کرد که فناوری باتری فشرده (Stacked Battery) که پیش‌تر قرار بود در گلکسی اس 25 اولترا به کار گرفته شود نیز در حال حاضر اجرایی نبوده و احتمالا در نسل بعدی این پرچمداران تعبیه خواهد شد. باتری‌های فشرده دستاوردهای تکنولوژیک جدید و پیشرفته‌ای در صنعت گوشی‌سازی به شمار می‌روند که چگالی انرژی بیشتری داشته و بدون افزایش حجم، ظرفیت بالاتری ارائه می‌کنند. البته این افزایش چگالی باعث تولید حرارت بیشتر این باتری‌ها خواهد شد که بالطبع نیازمند طراحی سیستم‌های تهویه قدرتمندتر است.

گوشی Galaxy S24 گوشی Galaxy S24

Galox کاهش هزینه‌های تولید گلکسی اس 25 اولترا را دلیل عدم استفاده از باتری های فشرده در این گوشی اعلام نمود؛ اما ابراز امیدواری کرد که این باتری‌های جدید با قابلیت شارژ 65 واتی در S26 Ultra حضور پیدا کنند.

کاربران سامسونگ البته به این تاخیرها در استفاده از فناوری‌های باتری عادت دارند! پیش‌تر قرار بود باتری‌های فشرده در گلکسی اس 24 اولترا مورد استفاده قرار گیرند. با این وجود این اتفاق رخ نداده و به اس 25 اولترا موکول شد! بنابراین یک سال تاخیر بیشتر شاید انتظاری بود که بسیاری علاقمندان به پرچمداران سامسونگ از ابتدا داشتند! بد نیست بدانید که آخرین باری که سری گوشی‌های گلکسی اس سامسونگ با پیشرفت معنادار در ظرفیت باتری روبرو شدند سال 2022 بود؛ جایی که گلکسی S22 اولترا به جای باتری 4000 میلی آمپر ساعتی S21 اولترا به یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی مجهز شد.

البته همین باتری 5000 میلی آمپر ساعتی اس 24 اولترا عملکردی بسیار خوب از خود ارائه داده و در بنچمارک بررسی شارژدهی پرچمداران سال 2024 پشت سر وان پلاس 12 عملکردی عالی را به ثبت رساند. به‌طور خاص، گلکسی اس 24 اولترا ضمن این که شارژدهی بسیار بهتری را در مقایسه با اس 23 اولترا ارائه کرد، رقبای شناخته‌شده‌ای مثل آیفون 15 پرو مکس یا پیکسل 8 پرو گوگل را نیز پشت سر گذاشت و به عنوان دوم لیست برترین شارژدهی در گوشی‌های پرچمدار رسید.

آیا کاربران Galaxy S25 باید نگران افت شارژدهی آن باشند؟

طی چند روز گذشته اخبار متعددی نیز از مصرف شارژ بالاتر تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام نسبت به نسل قبلی به گوش رسیده است. در صورتی که این شایعات صحت داشته باشند، ثابت نگه داشتن ظرفیت باتری از سوی سامسونگ می‌تواند به قیمت افت شارژدهی گوشی پرچمدار گلکسی اس 24 اولترا تمام شود! در این بین، تنها عاملی که سامسونگ می‌تواند از طریق آن مصرف انرژی نسل بعدی از پرچمدارانش را پایین‌تر بیاورد، طراحی صفحه نمایش و بهینه‌سازی مصرف انرژی پانل آن است. بنابراین می‌توان انتظار داشت که کره‌ای‌ها با مهندسی بهتر پانل‌های صفحه نمایش پرچمداران سال آینده خود، اثر سوء تراشه‌های جدید این گوشی‌ها را خنثی کنند.

باتری گلکسی اس 25 اولترا باتری گلکسی اس 25 اولترا

البته از سوی دیگر باید به مدیریت قیمت پرچمداران و بررسی افق اقتصادی آن‌ها در درازمدت هم دقت کرد. اخبار اخیر حاکی از آن هستند که کوالکام به دنبال افزایش قیمت تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 خود خواهد بود و این مساله بدون شک روی قیمت پرچمداران آینده نیز تاثیر خواهد گذاشت. با این وجود تجربه تاریخی نشان داده که سامسونگ در ارائه بهترین فناوری‌ها، قدرتمندترین تراشه‌ها و جذاب‌ترین قابلیت‌ها در گوشی‌های پریمیوم خود کوتاهی نخواهد کرد!بنابراین باید منتظر ماند و دید سرنوشت گلکسی اس 25 اولترا و نگرانی‌های پیرامون باتری، مصرف انرژی و تراشه آن به کجا خواهد انجامید!

در گجت نیوز بخوانید:
7 دلیل برای خرید گلکسی اس 24 اولترا و 3 دلیل برای اینکه منتظر S25 Ultra بمانیم آیفون ۱۵ پرو مکس در این قابلیت های کلیدی بهتر از گلکسی اس ۲۴ اولترا عمل می‌کند خداحافظی با کوالکام؛ همه مدل های گلکسی S25 به تراشه اگزینوس مجهز خواهند شد

نظر شما