شناسهٔ خبر: 66440859 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار فارس: احداث شهرک‌های مسکونی کارگری را دنبال می‌کنیم

شیراز- ایرنا- استاندار فارس، با اشاره به سیاست و تلاش دولت مردمی سیزدهم برای حمایت از اقتصاد طبقه کارگری گفت: در همین زمینه، مدیریت ارشد فارس سیاست احداث شهرک های مسکونی کارگری در مجاورت مجتمع های صنعتی را دنبال می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش چهارشنبه ایرنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، محمد هادی ایمانیه، در مراسم گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر در شیراز افزود: بر اساس تفاهمنامه اداره کل راه و شهرسازی و مجتمع های تولیدی، دولت متعهد به پرداخت تسهیلات پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی ساخت مسکن شده و سایر هزینه‌های احداث به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال نیز توسط صاحبان صنایع و با حمایت بانک‌ها پرداخت می‌شود.

وی، حیات اقتصادی کشور را وابسته به تلاش کارگران دانست و افزود: سیاستگذاری دولت در جهت حمایت از معیشت، مسکن، درمان و سایر نیازهای طبقه کارگر است.

استاندار فارس بر لزوم ایجاد اشتغال برای افراد تحصیل کرده تاکید کرد و ادامه داد: حداقل ۲۵ درصد از سهمیه اشتغالزایی استان باید به دانش آموختگان با مدارج عالی تحصیلی اختصاص یابد.

ایمانیه افزود: فعالسازی کارخانه‌های راکد و نیمه راکد در سال ۱۴۰۲ اقدامی مهم بود که موجب احیا و ایجاد فرصت های شغلی متعدد شد و امروز حتی برخی واحدهای تولیدی استان با کمبود نیروی کار مواجه هستند.

وی اظهار کرد: سال ۱۴۰۲ سهمیه اشتغالزایی فارس بالاتر از ۱۰۰ درصد به ثبت رسید و برای سال جاری نیز تحقق بیش از میزان تعیین شده هدفگذاری شده است.

استاندار فارس: احداث شهرک‌های مسکونی کارگری را دنبال می‌کنیم

کاهش نقش واسطه‌ها با ایجاد تعاونی‌های مصرف
استاندار فارس، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به راه‌اندازی تعاونی‌های مصرف کارخانه‌ها و مجتمع های تولیدی گفت: هدف از اتخاذ چنین تصمیمی کاهش نقش واسطه‌ها است.

ایمانیه، فعالسازی این تعاونی ها را راهگشا دانست و افزود: استان فارس بیشترین تولیدات در عرصه محصولات کشاورزی را دارد و کارگران نباید هزینه‌های گزافی که از تولید تا فروش به کالا افزوده می شود را متحمل شوند.

وی ادامه داد: امیدواریم سال ۱۴۰۳، سال شکوفایی تعاونی‌های مصرف و حمایت از اقتصاد خانوار باشد.

نظر شما