شناسهٔ خبر: 66440776 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با حضور معاون رییس جمهور؛

دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران افتتاح شد

دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران با حضور معاون زنان و خانواده رییس جمهور، معاون وزارت علوم و رییس دانشگاه تهران افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران صبح امروز با حضور انسیه خزعلی معاون زنان و خانواده رئیس جمهور، قاسم عموعابدینی معاون وزارت علوم و محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران افتتاح شد.

محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در آئین افتتاح دانشکده علوم خانواده این دانشگاه گفت: ما توقع داریم که دانشکده علوم خانواده محور اصلی مطالعات خانواده در کشور بشود و نقش آفرینی مهی در این زمینه داشته باشد.

رئیس دانشگاه تهران در این مراسم ضمن تبریک روز معلم گفت: همه ما می‌دانیم که امروزه بحث صیانت از خانواده تبدیل به یک دغدغه جهانی شده و همچنین صیانت از خانواده از نظر دینی جایگاه بسیار ویژه ای دارد.

مقیمی افزود: اگر به سیاست‌های دولت مردمی نگاه کنیم متوجه می‌شویم که در تمام این سیاست‌ها خانواده به صورت ویژه ای مورد توجه قرار گرفته است این در حالی است که الزامات جهانی به سمتی حرکت می‌کند که در نقطه مقابل خانواده قرار می‌گیرد و به همان میزان که کارهای تخصصی برای نهاد خانواده صورت می‌گیرد نهادهای رقیب قوی‌تر عمل می‌کنند و به مرور خانواده و جایگاه چند کارکردی آن ضعیف شد و تحت الشعاع قرار گرفت.

رئیس دانشگاه تهران گفت: مادر در خانواده محور کلی شناخته می‌شود و وقتی هویت ملی و مذهبی دچار چالش و مشکل شود، مادر خانواده می‌خواهد کارکرد دیگری را به آن نسبت دهد. این خواسته باعث می‌شود که مادر از خانواده دور شود ما در دانشکده خانواده سعی می‌کنیم که این چالش‌ها را تجمیع و سازماندهی کنیم.

نظر شما