شناسهٔ خبر: 66440593 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲هزار و ۴۰۰ معلم تازه نفس در راه مدارس مازندران

ساری - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از جذب ۲ هزار و ۴۰۰ معلم تازه نفس در سال تحصیلی جدید خبرداد.

صاحب‌خبر -

حسین کمالی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد معلم در قالب فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان، آزمون استخدامی و همچنین به کار گیری همکاران بازنشسته فرهنگی و به کارگیری معلمان موظف جذب آموزش و پرورش مازندران می شوند.

وی اظهار داشت: در دولت مردمی سیزدهم اقدامات بسبار مطلوبی در ارتباط با جذب ردیف استخدامی معلمان صورت گرفته و همین امر باعث شده است تا مشکل کمبود معلم در مدارس مازندران رفع شود.

وی خاطرنشان کرد: با جذب این تعداد معلم تازه نفس، علاوه بر رفع مشکل و کمبود معلم، هیچ کلاسی در سال تحصیلی جدید بدون معلم نخواهد بود.

کمالی تصریح کرد: همچنین با اقدامات صورت گرفته، حدود ۶۰۰ نفر نیز در قالب نیروی خدماتی در قالب برگزاری آزمون جذب آموزش و پرورش مازندران خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، عملکرد دولت مردمی سیزدهم در دستگاه تعلیم و تربیت را بسبار مطلوب ارزیابی کرد و گفت که در یکسال گذشته دولت سیزدهم حدود یکهزار و ۶۰۰ میلیارد ریال به آموزش و پرورش مازندران تخصیص داد.

۲هزار و ۴۰۰ معلم تازه نفس در راه مدارس مازندران
کمالی خاطرنشان کرد: از این میزان، ۶۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز مراکز فنی و حرفه ای و ۳۱۰ میلیارد ریال نیز بابت سرانه آموزشی به آموزش و پرورش مازندران تخصیص یافت.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته معلم، خاطرنشان کرد: در این ایام از ۹۸ معلم نمونه استان تجلیل خواهد شد که از این تعداد ۹ نفر نیز به مرحله کشوری راه یافتند.

کمالی اظهار کرد: به منظور پاسداشت مقام معلم مقرر شد با استفاده از ظرفیت اولیا و ظرفیت های مردمی و محلی برنامه هایی در طی این ایام برگزار شود.

این مقام مسوول از اتخاذ تمهیدات لازم در برگزاری آزمون نهایی امسال خبرداد و گفت که این آزمون با ضریب امنیتی بالا و با حضور ۷۶ هزار و ۱۴۱ داوطلب برگزار شد.

وی تصریح کرد: به لحاظ موفقیت در کنکور، آموزش و پرورش مازندران در ردیف ۱۰ استان برتر کشور و به لحاظ کیفیت آموزشی در مدارس نیز در حد قابل قبولی است.

وی در بخش دیگر سخنان خود توسعه و گسترش رشته های فنی حرفه ای را عامل مهمی در رفع بیکاری فارغ التحصیلان دانست و افزود: هر میزان که فارغ التحصیلان مراکز فنی و حرفه ای بیشتر باشد به همان میزان نیز ور رفع بیکاری موثر است.

۲هزار و ۴۰۰ معلم تازه نفس در راه مدارس مازندران
این مقام مسئول از اجرای طرح غربالگری در مدارس مازندران خبرداد و گفت که این طرح به منظور کاهش آسیب های اجتماعی در سطح مدارس استان برگزار خواهد شد.

مازندران بیش از نیم میلیون دانش آموز دارد که در سه هزارو ۹۰۰ مدرسه تحصیل می کنند.

نظر شما