شناسهٔ خبر: 66439739 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

روز سرنوشت ساز لیگ برتر ایران

این خانواده تکلیف استقلال و پرسپولیس را مشخص می‌کنند

روز سرنوشت ساز لیگ برتر ایران دو دیدار حساس این هفته از لیگ برتر را خانواده حیدری قضاوت خواهند کرد تا سرنوشت لیگ به سوت آنها بسته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، اسامی داوران هفته بیست و پنجم لیگ برتر اعلام شد و بر اساس انتخاب کمیته داوران، قضاوت بازی‌های بزرگ این هفته به برادران حیدری رسید. بدون شک یکی از بزرگ‌ترین و حساس‌ترین بازی‌های هفته که کم از دربی ندارد، بازی پرسپولیس و سپاهان خواهد بود که خیلی‌ها بر این باور هستند که سپاهان با قدرتی که دارد، می‌تواند ترمز پرسپولیس را برای رقابت با استقلال در کورس قهرمانی ‌بکشد.

 نکته اینجاست که کمیته داوران این بازی را به بیژن حیدری سپرده است. البته پیش از این هم بارها کمیته داوران به دلیل حساسیت بیش از حد بازی‌ها، قضاوت دیدارهایی از این دست را به دکتر داده بود و این بار هم با سپردن قضاوت این بازی به این داور همدانی نشان داد چقدر به توانایی او ایمان دارد. البته شایعه شده بود این بازی حساس با VAR برگزار می‌شود اما برگزاری بازی با سیستم کمک داور ویدیویی شرایط خاص خودش را دارد و تا زمانی که داوران ما مجهز به علم استفاده از آن نشوند، دست کمیته داوران برای استفاده از این سیستم باز نیست. غیر از بازی پرسپولیس و سپاهان، یک بازی دیگر هم هست که حساسیتش بالاست و آن دیدار استقلال و تراکتور است. مسابقه‌ای که شاید هر داوری از عهده قضاوت آن برنیاید اما کمیته داوران قضاوت این دیدار را  به پیام حیدری (برادر کوچکتر بیژن حیدری) سپرده است.

 پیام، نفر دوم لیست بین المللی است و یکی از داوران تراز اول کشور محسوب می‌شود. البته باید این نکته را متذکر شد که به دلیل اشتباهات سهوی بعضی از داوران در لیگ، حساسیت‌ها بالا رفته و باعث شده هواداران خصوصاً سرخابی، روی انتخاب کمیته داوران حساس شوند و برای همین شاید اگر هر کسی جای خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران بود، در شرایط فعلی از همین دوبرادر برای قضاوت‌های حساس این هفته استفاده می کرد.

 

انتهای پیام/

نظر شما