شناسهٔ خبر: 66438974 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سخنگوی کمیسیون آموزش و پرورش مجلس:

شناخت دشمن باید از نسل جدید آغاز شود /ضرورت به روزرسانی محتوای درسی

تهران - ایرنا - سخنگوی کمیسیون آموزش و پرورش مجلس شورای اسلامی گفت: امروز شناخت دشمن باید از نسل جدید آغاز شود تا بتوانیم در برابر جنگ رسانه‌ای فرزندانمان را حفظ کنیم. 

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، صبح چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت ماه - با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

حجت الاسلام والمسلمین احمدحسین فلاحی روز چهارشنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا به نشست رهبر معظم انقلاب با معلمان اشاره کرد و گفت: بارها رهبر معظم انقلاب بر هویت ساز بودن نظام آموزشی تاکید کردند و منویات ایشان در بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول بنیادین به شکل اسناد بالادستی ترسیم شده است.

وی تاکید رهبر انقلاب بر ورود اسناد لانه جاسوسی به سرفصل‌های آموزشی را ناشی از درک بالای ایشان نسبت به جنگ روایت‌ها دانست و ادامه داد: امروز دشمن به دنبال تغییر واقعیت از طریق روایت وارونه است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و پرورش مجلس شورای اسلامی موضوع هویت سازی را یک اصل برای نسل جدید عنوان کرد و افزود: باید نسل جدید در فضای آموزشی نسبت به دارایی‌های مذهبی و فرهنگی و تاریخی خود مطلع باشد.

فلاحی ادامه داد: ملت ایران دارای تاریخی غنی از فرهنگ و هنر و همچنین باورهای دینی است که می تواند در مقابل توطئه بی هویت سازی دشمنان ایفای نقش کند. آنچه امروز در دستگاه تبلیغاتی غرب دیده می شود، تلاش برای نفوذ تفکر و سبک زندگی و اعتقادی غربی است تا جامعه ایران را نسبت به هویت خود بیگانه کند.

وی تاکید کرد: ملت ایران به جز در دوران پهلوی و قاجار، در طول تاریخ خود هیچگاه سرسپرده نبوده و همواره خود را عاری از نفوذ شرق و غرب نگاه داشته است و این مسئله در حیات نظام جمهوری اسلامی به اوج خود رسید و مردم ما امروز میراث دار چنین تاریخ با عظمتی هستند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و پرورش مجلس شورای اسلامی تجدید نظر در سرفصل‌های آموزشی و بروزرسانی محتوای درسی را یکی از اصلی ترین نیازهای نظام اموزشی دانست و گفت: خوشبختانه طی سالهای اخیر اتفاقات مثبتی رخ داده است که باید تسریع یابد.

شناخت دشمن باید از نسل جدید آغاز شود /ضرورت به روزرسانی محتوای درسی

به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی ۱۲ اردیبهشت در دیدار سه هزار نفر از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور تاکید کردند: اگر ما بخواهیم جامعه‌ معلّمین به سطح تراز برسند، باید مراکز تربیت معلّم را تقویت کنیم.

ایشان سند تحول آموزش و پرورش را یکی از سرفصل‌های مهم برشمردند و آن را نقشه راه نظام تعلیم و تربیت دانستند و افزودند: این سند را جوری باید عمل کنیم که در تمام سطوح آموزش و پرورش اثر خودش را ببخشد. این سند روزبه‌روز باید بیشتر و بهتر ترمیم بشود.

تببینِ مصالحِ بنیادیِ کشور و نظام جمهوری اسلامی به نوجوانان و امید دادن به دانش‌آموزان از مواردی بود که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید کردند.

در ابتدای این دیدار وزیر آموزش و پرورش نیز در گزارشی از مراحل نهایی بازنگری در سند تحول خبر داد. رضا مراد صحرایی، تصویب نقشه‌ راه اجرایی سند تحول با محوریت معلمان، برنامه‌های درسی و تربیتی، مدارس و ارزشیابی تحصیلی را از دیگر فعالیت‌ها اعلام کرد.

استخدام کم‌سابقه ۷۰ هزار معلم با اولویت جذب دانشجو-معلمان، تکمیل و ساخت ۲۹۰۰ مدرسه در سراسر کشور، افزایش سهم دانش‌آموزان فنی‌وحرفه‌ای در مقطع تحصیلی متوسطه دوم، پیگیری سیاست «هر دانش‌آموز یک مهارت شغلی» ، ارتقای امور پرورشی و مشاوره‌ای از جمله محورهای گزارش وزیر آموزش‌وپرورش در این دیدار بود.

نظر شما