شناسهٔ خبر: 66438877 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

به رنگ خدا، با نام شهید اخلاق و رسانه/ از فراخوان ملی تا گرامیداشت ملی

کرمان- ایرنا- این روزها کرمان در حال ایجاد آمادگی برای برگزاری یادواره یا رهواره‌ای ملی و متناسب با جایگاه و با نام شهید شاخص رسانه کشور، «عبدالمهدی مغفوری» با پویشی ملی با عنوان به رنگ خداست؛ شهیدی که نه‌تنها در عرصه ارتباطات، که در اخلاق، سبک زندگی و بسیاری از شاخص‌های دیگر، الگو و بانزد است.

صاحب‌خبر -

همان شهیدی که مردم کرمان به‌علت حضور همیشگی افراد مختلفی که خیلی‌هایشان نسبت فامیلی هم با شهید ندارند، مزارش را به نوعی به «امامزاده» قلب و روحشان تبدیل کرده‌اند و هرزمان از شبانه‌روز که به گلزار شهدا سر می‌زنید، مانند مزار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، حلقه زنان و مردانی را آنجا نیز می‌بینید که اطراف مزارش شکل داده‌اند و به واسطه پاکی، اخلاص و دیگر خصیصه های زندگی این شهید، او را واسطه رازونیاز و مناجاتشان با پروردگار قرار می‌دهند و آنجا به این شکل با خودشان و خدایشان خلوت می‌کنند.

شهیدی که آیت الله سید یحیی جعفری امام جمعه فقید کرمان درباره وی گفته بود: شهید مغفوری یک آیت الله بدون عمامه و بسیار اهل پرهیز از حرام بود؛ همچنین سردار شهید سلیمانی نیز درباره وی جمله ای دارد که بیان شده: مزارش، امامزاده شهرمان شده است.

به گزارش ایرنا، شهید مغفوری که سابقه مسئولیت روابط عمومی لشکر ثارلله کرمان در دفاع مقدس را نیز برعهده داشته، سال گذشته(۱۴۰۲) به عنوان شهید شاخص عرصه رسانه کشور به همت سازمان بسیج رسانه معرفی شد و امسال نیز پویش کتابخوانی و تولیدمحتوای فرهنگی- رسانه ای برای وی راه اندازی شده که در ادامه این گزارش، جزییات بیشتری از آن عرضه می شود.

به رنگ خدا، با نام شهید اخلاق و رسانه/ از فراخوان ملی تا گرامیداشت ملی

اما همزمان با فراخوان ملی مسابقه کتابخوانی و تولیدمحتوای فرهنگی، یادواره یا رهواره ملی گرامیداشت یاد وخاطر این شهید نیز برای اوایل خردادماه در دیار کریمان تمهید شده که قرار است با رویکردی ملی و با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شود.

به همین منظور، جلسه‌ای با هدف هم‌اندیشی و نهایی کردن مقدمات برگزاری این رویداد، با عنوان نشست ستاد برگزاری رهواره شهید مغفوری شبانگاه سه‌شنبه با حضور فرمانده سپاه ثارالله استان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، دبیر جبهه رسانه های انقلاب و سایر اعضای کمیته رسانه ای این ستاد یا فعالان فرهنگی و رسانه ای برگزار شد.

به رنگ خدا، با نام شهید اخلاق و رسانه/ از فراخوان ملی تا گرامیداشت ملی سردار محمدعلی نظری

در این نشست سردار محمدعلی نظری ضمن تشریح ابعاد مختلف شخصیت ممتاز و سبک زندگی خاص شهید مغفوری که در سطح کشوری شناخت بسیار عمیقی از وی وجود دارد، بر ضرورت برگزاری درخور و مناسب این رهواره تاکید و بیان کرد: همه ظرفیت ها برای تکریم و پاسداشت شایسته مقام این شهید بزرگوار به کار گرفته شود.

در این جلسه سیاستگذاری و برنامه ریزی برای تولیدمحتوا درباره شهید، نحوه انتشار در گستره ملی، جزییات برنامه های رهواره و ضرورت مردمی برگزار شدن آن مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد همه عوامل مرتبط با محوریت سازمان بسیج رسانه استان کرمان که متولی برگزاری این رویداد کشوری است، نهایت ظرفیت ها و تلاش های خود را برای این مهم به کار گیرند.

رونمایی از سردیس شهید، برپایی نمایشگاهی از آثار هنری مثل نقاشی های شهید، ارائه سخنرانی درباره ابعاد مختلف شخصیت این شهید شاخص و ساخت و انتشار مستند و کلیپ هایی با محوریت سبک زندگی وی، در مصاحبه با اعضای خانواده و همرزمانش، از جمله برنامه های این رهواره اعلام شده است.

جزییات فراخوان

اما فراخوان پویش کتابخوانی و مسابقه ای به همراه بخش های متنوع با موضوع کتاب به رنگ خدا که روایت همسر شهید مغفوری است در سطح کشوری راه اندازی شده که تا ۲۰ اردیبهشت ماه جاری مهلت ارسال اثر برای آن وجود دارد.

مهلت ارسال آثار ابتدا ۲۵ فروردین اعلام شده بود که بنا به درخواست علاقه مندان، تا ۲۰ اردیبهشت تمدید شده است.

کتاب به رنگ خدا با روایتی بسیار روان و جذاب، حاوی نحوه و سبک زندگی شهید مغفوری از زبان همسر وی است که به شکل صوتی نیز منتشر شده و از اینجا قابله مطالعه و شنیدن است.

به رنگ خدا، با نام شهید اخلاق و رسانه/ از فراخوان ملی تا گرامیداشت ملی کتاب صوتی به رنگ خدا

مسئول سازمان بسیج رسانه استان کرمان در این زمینه گفت: پویش کتابخوانی به رنگ خدا با همکاری نهاد عمومی کتابخانه ها زمینه‌ساز این رهواره خواهد بود که به‌دنبال تولید محتوا در موضوعات گوناگون مرتبط با این شهید بزرگوار از این طریق هستیم.

مجتبی سلطانی نژاد در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: مسابقه و پویش ملی کتابخوانی به رنگ خدا در چهار قالب «مسابقه چهار گزینه ای از مطالب کتاب»، «پویش کتابخوانی با هدف تولید مطالب فرهنگی و رسانه ای درباره کتاب و زندگی شهید»، «پادکست ویدئویی» و نیز «موشن گرافی و انیمیشن» برگزار می شود و جوایز ارزنده ای به تعداد ۱۱۰ نفر از برگزیدگان در این بخش ها اهدا می شود.

وی اظهار داشت: علاقه مندان به شرکت در این مسابقه و پویش در سراسر کشور می توانند آثار خود را تا تاریخ ۲۵ فروردین به نشانی اینترنتی سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانی سماک samakpl.ir ارسال کنند.

به رنگ خدا، با نام شهید اخلاق و رسانه/ از فراخوان ملی تا گرامیداشت ملی مجتبی سلطانی نژاد مسئول بسیج رسانه استان کرمان

مسئول بسیج رسانه استان کرمان افزود: همچنین ارتباط با دبیرخانه این پویش به نشانی شهر کرمان، بلوار فردوسی، روبه روی تکیه عباسعلی، اداره کل کتابخانه های استان کرمان یا از طریق شماره تلفن ۰۳۴-۳۲۲۲۲۴۳۵ و نیز پست الکترونیک omurfarhangi.kerman@gmail.com امکان پذیر است.

به گفته وی، قالب های موضوعی برای تولیدمحتوا در این پویش موضوعات گوناگون از جمله جهاد تبیین، اخلاص، معرفت، امیدآفرینی و ترویج سبک زندگی شهید عبدالمهدی مغفوری است.

شهید مغفوری سال ۱۳۳۵ در کرمان به دنیا آمد و سمت های مختلفی را از جمله مسئول روابط عمومی لشکر ۴۱ ثارالله کرمان و در دوران دفاع مقدس به عهده داشت. شهید در خانواده ای مذهبی رشد کرد و در دوران رژیم پهلوی به مبارزه بر ضد رژیم ستم شاهی پرداخت؛ پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز به کسوت لباس پاسداری درآمد.

شهید مغفوری در دوران دفاع مقدس در مقاطع مختلف حضور اثرگذاری در لشکر ۴۱ ثارالله کرمان داشت و عاقبت پس از جهادی بی وقفه در سال ۱۳۶۴ و در جریان عملیات کربلای۴ به فیض شهادت نائل آمد و امروز مزار این شهید عارف امروز محل زیارت و توجه مردم است.

نظر شما