شناسهٔ خبر: 66438670 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حدود ۴۵ هزار پرونده قضایی در شوراهای حل اختلاف ایلام مختومه شد

ایلام - ایرنا - معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان ایلام گفت: در سال گذشته ۴۴ هزار و ۹۰۵ فقره پرونده قضایی در مجموعه شوراهای حل اختلاف این استان مختومه شده‌ است.

صاحب‌خبر -

"جبار سپهری" روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شوراهای حل اختلاف در راستای تحقق اهداف قوه قضاییه و اجرای عدالت، نقش به سزایی در صلح و سازش میان مردم دارند.

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان ایلام افزود: در یک سال گذشته ۴۵ هزار و ۶۹۱ فقره پرونده قضایی به شعب معاونت حل اختلاف استان ایلام وارد شده است.

وی تصریح کرد: طی این مدت ۴۵ هزار و ۹۰۵ فقره پرونده قضایی با همت و تلاش همکاران در مجموعه شوراهای حل اختلاف استان، رسیدگی و مختومه شده است.

حدود ۴۵ هزار پرونده قضایی در شوراهای حل اختلاف ایلام مختومه شد

سپهری خاطرنشان کرد: از تعداد کل پرونده‌های مختومه شده با تلاش اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف استان ایلام در سال گذشته در مجموع ۹ هزار و ۲۴۱ پرونده قضایی با صلح و سازش به پایان رسیده است.

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان ایلام بیان کرد: همچنین از کل پرونده‌های مختومه شده، هفت هزار و ۸۹۸ فقره پرونده با مصالحه حقوقی، سه هزار و ۴۴۲ فقره پرونده نیز با مصالحه کیفری و یک هزار و ۳۲۰ فقره پرونده با عدم صلاحیت مختومه شده است.

وی ابراز کرد: طی یک سال گذشته، مصالحه در پرونده‌های قضایی ورودی به شوراهای حل اختلاف استان۴۲ درصد رشد داشته است.

شورای حل اختلاف یکی از نهادهایی است که زیر نظر قوه قضائیه فعالیت می‌کند و در ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ با ادغام مرکز داوری به مرکز توسعه حل اختلاف کشور تغییر نام داده‌ است.

نظر شما