شناسهٔ خبر: 66438576 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شاخص های ایمنی صادرات میعانات گازی در پارس جنوبی ارتقا یافت

بوشهر- ایرنا- مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران گفت: به همت و تلاش متخصصان این شرکت سیستم تله‌متری گوی شناور شماره چهار پایانه میعانات گازی پارس جنوبی (منطقه کنگان) در راستای ارتقای شاخص های ایمنی صادرات ، تعمیر و در سرویس قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا " عباس غریبی " روز چهارشنبه در بازدید از سایت ۲ پایانه میعانات گاز پارس جنوبی در منطقه کنگان با اشاره به توان متخصصان داخلی اظهار داشت: صادرات ایمن و پایدار میعانات گازی ضامن تولید پایدار گاز کشور بوده و باید با تمام توان شاخص‌های مرتبط با حوزه ایمنی صادرات را ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه وظیفه ۱۰۰ درصد صادرات میعانات گازی تولیدی در منطقه پارس جنوبی بر عهده شرکت پایانه‌های نفتی ایران است، افزود: باید با بروز رسانی تجهیزات، تعمیر، بازسازی و ایمن سازی فرایند بارگیری و صادرات در مسیر ارتقا شاخص‌های ایمنی گام برداریم.

غریبی یادآور شد: متخصصان شرکت پایانه‌ها نفتی ایران با تلاش و همت بالای خود موفق شدند مشکلات سیستم تله‌متری گوی شناور که نقش مهمی در ایمن سازی فرایند بارگیری میعانات گازی به کشتی‌ها دارد را رفع کرده و در سرویس عملیاتی قرار بدهند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر اطلاعات مربوط به وضعیت شیرهای کنترلی منتهی به گوی شناور به صورت آنلاین در اتاق کنترل ساحل قابل مشاهده بوده و در صورت بروز مشکل در فرایند بارگیری این سیستم می‌تواند ضمن توقف خودکار بارگیری، از بروز هرگونه حادثه‌ای که منجر به خسارت شود، جلوگیری کند.

غریبی در پایان از متخصصان فعال در رفع عیب و عملیاتی کردن سیستم تله‌متری گوی شناور تجلیل و قدردانی کرد.

نظر شما