شناسهٔ خبر: 66438467 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

ترکیب برنده فوتسال ایران و آسیا در اندیشه درخشش در جام جهانی

نیمکت تیم ملی فوتسال ایران در جام ملت‌های آسیا را از یک منظر می‌توان «ترکیب برنده فوتسال ایران و آسیا» لقب داد. نیمکت تیم ملی فوتسال ایران در جام ملت‌های آسیا را از یک منظر می‌توان «ترکیب برنده فوتسال ایران و آسیا» لقب داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا، تیم ملی فوتسال ایران در حالی قهرمان جام ملت‌های آسیا شد که روی نیمکت این تیم در کنار سرمربی، شهاب سفال‌منش قرار داشت که نقشی کلیدی در تصمیم‌گیری‌های فنی شمسایی در چندسال اخیر داشت. 

شمسایی و سفال‌منش به تمام افتخارات ممکن به عنوان مربی در فوتسال ایران و آسیا در سطح ملی و باشگاهی دست یافته‌اند که آنها را از سایر مربیان متمایز می‌کند. آنها در کنار هم با تیم‌های دبیری تبریز یک بار و با تاسیسات دریایی دو بار قهرمان لیگ ایران شده‌اند. این دو چهره که مکمل همدیگر هستند قهرمانی با تاسیسات دریایی در جام باشگاه های آسیا را هم در کارنامه دارند.

مرداد 1394 وقتی تیم تاسیسات دریایی با نتیجه 5-4 توانست القادسیه کویت را شکست دهد و قهرمانی آسیا را جشن بگیرد، وحید شمسایی به عنوان مربی-بازیکن عضو این تیم بود و شهاب سفال‌منش عضو کادر فنی. نکته جالب اینکه در آن دیدار علی‌اصغر حسن زاده (۲ بار)، محمدرضا سنگ سفیدی و وحیدشمسایی گلزنی کردند. چهره‌هایی که امسال با هم جام قهرمانی آسیا را بالای سر بردند.

شمسایی به محض انتخاب به عنوان  سرمربی تیم ملی، کادر برنده‌اش را فراخواند. تیم ملی فوتسال در جام ملت‌های کویت علیرغم نمایش‌های پر شور در فینال شکست خورد و از فتح جام باز ماند تا برخی به کادر فنی نقدهای تند و تلخی وارد کنند اما شمسایی به کادرش وفادار ماند تا امسال در تایلند قهرمانی آسیا را در حضور مربیان شاخص فوتسال جهان با هم جشن بگیرند.

سفال‌منش که سابقه هدایت تیم ملی لبنان را در کارنامه دارد بخشی از تمرکز خود را روی توسعه این رشته در کشورهای کانادا، ویتنام و ترکمنستان قرار داده که به نوعی باعث توجه به استعدادهای ایرانی در حوزه بازیکن، مربی و مدرس شده است.

از سوی دیگر تسلط او به زبان انگلیسی و مباحث فنی فوتسال و تجارب بین‌المللی باعث شد تا از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان مدرسِ مدرسین الیت آسیا در حوزه فوتسال منصوب شود.

این مربی جوان در جام ملت‌های آسیا عموماً کنار خط دوشادوش وحید شمسایی دیده می‌شد و کارهایی نظیر طراحی تمرینات، آنالیز و تحلیل حریفان و ارائه برنامه برای تقابل با ایده‌های مربیان بزرگ را در دستور کار داشت.

به نظر می‌رسد ترکیب شمسایی-سفال‌منش یکی از ترکیب‌های برنده فوتسال ایران و آسیا است، ترکیبی که همه عناوین و افتخارات ممکن در قاره آسیا را فتح کرده و حالا به جام جهانی چشم دوخته‌ است.

انتهای پیام/

نظر شما