شناسهٔ خبر: 66438460 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معلمان پیشگامان تربیت علمی و اعتقادی نسل آینده کشور

زهرا فتحی

امام جمعه ابهر گفت: بدون علم، اعتقاد درستی وجود نخواهد داشت و در این عرصه معلمان پیشگامان تربیت علمی و اعتقادی صحیح نسل آینده کشور هستند.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام سعید مرادپور امروز (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه) در زنگ سپاس معلم ابهر با اشاره به تلاش‌های خالصانه معلمان دلسوز و فداکار در راستای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان، اظهار کرد: در عرصه علم و پیشرفت و تعالی کشور نقش برجسته معلمان انکارناپدیر است و تربیت و آموزش هیچگاه از یکدیگر و از علم جدا نیستند.

وی با تبیین و تشریح جایگاه علم در دین مبین اسلام و کلام ائمه اطهار (ع)، اظهار کرد: بدون علم، اعتقاد درستی وجود نخواهد داشت و در این عرصه معلمان پیشگامان تربیت علمی و اعتقادی صحیح هستند که در راستای شکوفایی علم و دانش در وجود دانش‌آموزان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

او با توضیح اینکه معلم‌ها گران‌قدرترین و باارزش‌ترین ویژگی انسانی را به ما می‌آموزند زیرا در عالم انسانیت، انسان جز علم هیچ شرافت و ارزشی ندارد، افزود: در روایت آمده است، انسانی که علم نیاموزد و در خدمت علم نباشد، مانند خار و خاشاک روی آب است.

امام جمعه ابهر با یادآوری اینکه علم تنها چیزی است که انسان را انسان می‌کند و هیچ بدلی ندارد، اذعان کرد: به همین خاطر است دین ما بزرگ‌ترین ارزش را به علم داده است تا جایی که وقتی ملائکه از خداوند سبحان پرسیدند چرا به آدم سجده کنیم خداوند فرمود: برای اینکه آدم عالم است.

در ادامه این مراسم نیز مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان ابهر با اشاره به ارزش و جایگاه معلم در احادیث و روایات ائمه معصومین و در کلام مقام معظم رهبری، عنوان کرد: در صیانت از شان و جایگاه معلم هم خود معلم و هم وزارت آموزش و پرورش و هم دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی وظیفه دارند و اکرام معلم باید به صورت یک فرهنگ عمومی درآید.

مجید مرادی با بیان اینکه همه باید بدانند خرج کردن برای آموزش‌وپرورش سرمایه‌گذاری و ساخت زیر بناها است، تصریح کرد: خروجی آموزش و پرورش باید انسان‌هایی مومن، خردمند، اندیشمند، منصف، منضبط و در یک کلام متخلق به اخلاق اسلامی باشد.

انتهای پیام

نظر شما