شناسهٔ خبر: 66438048 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حماس: گفته‌های بلینکن تلاش برای فشار بر مقاومت و تبرئه اسرائیل است

تهران - ایرنا - رئیس بخش سیاسی جنبش حماس در خارج از فلسطین گفت: گفته های «آنتونی بلینکن» وزیر امورخارجه آمریکا در مورد آتش بس در نوار غزه، تلاشی برای فشار بر این جنبش مقاومت و تبرئه رژیم اشغالگر اسرائیل است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «سامی ابو زهری» رئیس بخش سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در خارج از فلسطین اظهار داشت: حماس همچنان در حال بررسی آخرین پیشنهاد در مورد آتش بس است.

وی افزود: همانگونه که هیات مذاکره کننده رژیم اسرائیل اعتراف کرده است، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم کسی است که مانع رسیدن به توافق می شود.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه سفر منطقه‌ای خود امروز چهارشنبه وارد تل آویو شد و در دیدار با «اسحاق هرتزوگ» رییس‌ رژیم اسرائیل، حماس را مسئول تاخیر در دست‌یابی به توافق آتش‌بس در منطقه دانست.

وزیر امور خارجه آمریکا در این دیدار ادعا کرد: در این مقطع زمانی بسیار دشوار، ما مصمم هستیم به آتش‌بسی دست پیدا کنیم که گروگان‌ها (اسیران صهیونیست) را به خانه بازگرداند و تلاش می‌کنیم که این اتفاق هرچه سریع تر رخ دهد.

وی بدون اشاره به جنایات ارتش رژیم صهیونیستی و کارشکنی سران این رژیم، توپ را در زمینه آتش بس به زمین جنبش حماس انداخت و مدعی شد: تنها دلیلی که این امر را محقق نمی‌کند، حماس است.

پیشتر بلینکن در حالی که کشورش چند بار پیش نویس قطعنامه های پیشنهادی در شورای امنیت مبنی بر لزوم برقراری آتش بس در نوار غزه را وتو کرد و تاکنون نیز از حمایت تسلیحاتی، سیاسی و اقتصادی از رژیم صهیونیستی در جنگ علیه ملت فلسطین دست برنداشته است، روز دوشنبه در دیدار با وزیران امور خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس گفت: برای تامین و رفع نیازهای بشردوستانه در غزه باید در این منطقه آتش بس برقرار شود.

وزیر امور خارجه آمریکا در حالی که مجلس نمایندگان این کشور در هفته گذشته لایحه کمک نظامی ۲۶ میلیارد دلاری به رژیم اسرائیل را تصویب کرد، با اشاره به اینکه کمک های بشردوستانه به غزه در روزهای آینده در کانون توجه قرار خواهد گرفت، افزود: موثرترین راه برای کاهش وضعیت (بحران) انسانی در غزه رسیدن به آتش بس است.

این هفتمین سفر وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه از ۱۵ مهر سال گذشته (هفتم اکتبر ) است.

جنبش حماس یکشنبه هفته جاری اعلام کرد که در حال بررسی آخرین پیشنهاد رژیم اسرائیل درباره آزادی اسیران صهیونیست در غزه و برقراری آتش‌بس در این منطقه است.

نظر شما