شناسهٔ خبر: 66437524 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

اعلام دانشگاه‌های برتر مناطق دهگانه علوم پزشکی برای حضور در مرحله نهایی جشنواره دستپخت/ مرحله نهایی ۹ تا ۱۱ خرداد در تهران برگزار می‌شود

دانشگاه‌های برتر مناطق دهگانه علوم پزشکی برای حضور در مرحله نهایی جشنواره دستپخت معرفی شدند. مرحله نهایی جشنواره دستپخت، طی روزهای ۹ تا ۱۱ خرداد ماه در پایتخت و به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

مرتضی ده آبادی---- جشنواره دستپخت طی ماه‌های گذشته در هر منطقه آمایشی برگزار شد که برگزیدگان هر منطقه به شرح زیر اعلام شدند:

منطقه یک: دانشگاه علوم پزشکی سمنان

منطقه دو: دانشگاههای علوم پزشکی ارومیه و خلخال

منطقه سه: دانشگاه علوم پزشکی همدان

منطقه چهار: دانشگاه علوم پزشکی آبادان

منطقه پنج: دانشگاه علوم پزشکی شیراز

منطقه شش: دانشگاه علوم پزشکی البرز

منطقه هفت: دانشگاه علوم پزشکی یزد

منطقه هشت: دانشگاه علوم پزشکی کرمان

منطقه نه: دانشگاه علوم پزشکی مشهد

منطقه ده: دانشگاه علوم پزشکی ایران

دکتر احد بنار مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت با تایید این خبر در گفت وگو با خبرنگار مفدا اظهار کرد: مرحله نخست جشنواره دستپخت در دانشکده ها و دانشگاههای علوم پزشکی و در سطح مناطق دهگانه برگزار شد و شرکت کنندگان یک منوی غذایی انتخاب و غذا را طبخ کردند و داوران نیز به داوری پرداخته و در نهایت از هر منطقه یک دانشگاه برای حضور در مرحله نهایی انتخاب شدند. در مرحله دوم که به صورت پایش میدانی و حضوری انجام گرفت، همکاران به صورت چرخشی به دانشگاههای مختلف مراجعه و غذای روزی

وی اظهار کرد: مرحله نهایی جشنواره دستپخت به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران و برگزیدگان هر منطقه شامل دانشگاه علوم پزشکی سمنان، ارومیه و خلخال، همدان، آبادان، شیراز، البرز، یزد، کرمان، مشهد و ایران خرداد ماه امسال برگزار خواهد شد.

دانشگاه‌های برتر مناطق دهگانه علوم پزشکی برای  حضور در مرحله نهایی جشنواره دستپخت معرفی شدند/ مرحله نهایی جشنواره ۹ تا ۱۱ خرداد در تهران برگزار می‌شود

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: جشنواره دستپخت، جشنواره ای است که از سال گذشته بین تمامی دانشکده ها و دانشگاههای علوم پزشکی با محوریت مناطق دهگانه، برنامه ریزی شد و همه دانشگاهها با یک تیم چهار نفره شامل رئیس اداره تغذیه، سرآشپز، آشپز و کمک آشپز در قالب مسابقات رقابت خود را برگزار کردند.

وی هدف از برگزاری جشنواره دستپخت را ایجاد نشاط بین همکاران دانشگاههای علوم پزشکی در حوزه تغذیه عنوان کرد و گفت: ارتقای کیفیت غذای دانشجویی و فرآیند طبخ غذا و ایجاد روحیه همبستگی در مسیر طبخ یک غذای سالم و سبز در تیم تغذیه دانشگاهها از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

دکتر بنارافزود: بدون شک برگزاری جشنواره دستپخت، موید این نکته است که همکاران ما در حوزه تغذیه، قدر و اهمیت کار خود را بدانند و در مسیر فرآیند پخت غذا به همه شاخص های بهداشتی، تغذیه ای و طب ایرانی توجه کنند و بتوانند غذای با کیفیت مطابق ذائقه اکثریت دانشجویان تهیه کنند.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت گفت: همچنین مرحله بعدی جشنواره دستپخت به صورت پایش میدانی و حضوری انجام شد و همکاران به صورت چرخشی به دانشگاههای مختلف مراجعه وغذای روز که در اختیار دانشجو قرار می گیرد را به لحاظ کیفیت، بهداشت، شکل ظاهری، فرآیند طبخ و دیگر شاخص های تعیین شده ارزیابی و امتیازدهی کردند.

بنار یادآور شد: مرحله نهایی جشنواره دستپخت با حضور ده تیم یا دانشگاه که در مناطق دهگانه حائز رتبه اول شدند، ۹تا۱۱ خرداد ماه برگزار خواهد شد و داوری ها براساس شاخص های کیفیت غذا، زیبایی، طعم و عطرغذا، رعایت مسائل بهداشتی، تغذیه، طب ایرانی و... برگزار خواهد شد و درنهایت تیم های اول تا سوم معرفی و جوایز نفیسی به آنها اعطاء خواهدشد.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در این دوره سعی خواهیم کرد، کلاسهای آموزشی و کارگاههایی که مورد نیاز همکاران حوزه تغذیه است را برگزار کنیم.

کد خبر: ۲۴۰۵۰۱

نظر شما