شناسهٔ خبر: 66436611 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری نشست قضایی محاکم تجدید نظر استان

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت:نشست‌های قضایی در رویه سازی موضوعات حقوقی مورد اختلاف نظر و در اتقان آراء و رسیدگی‌های بی نقص بسیار حائز اهمیت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در نشست قضایی محاکم تجدید نظر استان با تبریک روز معلم یاد و خاطره شهید والامقام مرتضی مطهری را گرامی داشت.
 عتباتی از همکاران دادگاه تجدید نظر استان به لحاظ تلاش‌ها و عملکرد مطلوبشان تقدیر و تشکر نمود و گفت قضات محترم تجدید نظر استان به عنوان الگوی علمی، تجربی و اخلاقی همکاران جوان هستند و با انتقال تجربیات گرانبهای خود مدیریت دادگستری استان را در ارتقای عمکرد‌ها یاری میکنند.
وی افزود استان آذربایجان غربی نقش بسیار پر رنگی در تامین امنیت کشور دارد و در این خصوص نقش مهم دستگاه قضایی بسیار حائز اهمیت است که با تلاش همه همکاران خصوصاً دادگاه‌های تجدید نظر استان این مهم رقم می‌خورد و با قلم و دستان قضات پاکدست استان امنیت استان و عمق کشور تامین می‌شود و به اذعان مسئولین کشوری آذربایجان غری جزو ۵ استان امن کشور است.
عتباتی افزود آثار وضعی احقاق و اجرای عدالت در زندگی روزمره هریک از همکاران عزیز جاری و ساری است چرا که دعای خیر مردم به دنبال شما که احقاق حق می‌کنید می‌باشد.
عتباتی به نقش موثر و پررنگ مردم هم اشاره و گفت مردم در بسیاری از امور در کنار دستگاه قضایی هستند، سال گذشته ۴۴ فقره سازش قتل در استان توسط هسته‌های جهادی بخشایش و شورای حل اختلاف به سازش ختم و یا در جشن گلریزان مردم حضوری کم نظیر داشتند و بالغ بر پنجاه و پنج میلیارد تومان کمک‌های مردمی برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و محکومان مالی توسط این مردم بزرگوار کمک شد لذا این ظرفیت بزرگ را باید قدر دانست و نهایت بهره را برد.
مقام ارشد قضایی استان در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اهمیت نشست‌های قضایی گفت آموزش یکی از امور بسیار مهم است که نباید لحظه‌ای از آن غافل شد و می‌بایست برنامه‌های آموزشی بصورت مستمر توسط قضات با تجربه و عالم به همکاران جوان منتقل شود تا اتقان آراء و رسیدگی‌های بی نقص در محاکم اتفاق بیافتد.
عتباتی در پایان ابراز امیدواری کرد نشست‌های قضایی در رویه سازی‌های قضایی مثبت در خصوص اختلاف نظر‌ها موثر در مقام باشد و این نشست کمک کنندبرخی موضوعات حقوقی مجمل یا مبهم به صورت شفاف و روشن مورد توافق همکارن قرار گیرد. 
در ادامه جلسه با طرح سوال نشست قضایی حضار به بحث و تبادل نظر پیرامون سوال پرداختند و در نهایت نظر اکثریت اعضای جلسه اخذ و به سمع و نظر همکاران محترم خواهد رسید.

نظر شما