شناسهٔ خبر: 66436524 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پیام تبریک مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی به مناسبت آغاز هفته معلم

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی به مناسبت فرارسیدن روز معلم و آغاز هفته گرامیداشت مقام معلم، پیامی صادر کرد.

صاحب‌خبر -

پیام تبریک مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی به مناسبت آغاز هفته معلم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،دکتر «علی مطهری» به مناسبت فرارسیدن روز معلم و آغاز هفته گرامیداشت مقام معلم، پیامی صادر کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم
ن وَ الْقَلَمِ وَ ما یَسْطُرُونَ

دوازدهم اردیبهشت ماه سالروز شهادت معلم و استاد فرزانه شهید مرتضی مطهری و هفته بزرگداشت مقام معلم یادآور تلاش و مجاهدت مردان و زنان فرهیخته‌ای است که در تاریخ ایران کهن زیباترین جلوه‌های تعلیم و تربیت را به نمایش گذاشته و فرزندان این مرز و بوم را به گوهر اخلاق و دانایی زینت می‌بخشند. 

همگان بر این امر مهم واقفند که آموزش وپرورش به عنوان یک دستگاه حاکمیتی و مولد سرمایه‌های اجتماعی، بسترساز توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است و نقش بی بدیلی در پیشرفت وتعالی جوامع بشر در ابعاد مختلف آن را ایفا می‌کند.

در این نوع نگرش به آموزش و پرورش باید تمام ظرفیت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران در خدمت سیستم تعلیم و تربیت قرار گرفته، همه جانبه و پرقدرت برای آموزش و پرورش سرمایه گذاری شود.

نسل جوانی که در این مسیر پرورش می‌یابد، ثروتی انبوه و ذخیره‌ای عظیم است که هیچ پدیده ارزشمند دیگری برای کشور با آن برابری نمی‌کند.

همه مسئولین و برنامه ریزان و قانون‌گذاران و مجریان باید باور داشته باشند که ستون خیمه تعلیم و تربیت و فرهنگ کشور در آموزش و پرورش قرار دارد، از این رو باید در اولین اولویت برنامه‌ها قرارگیرد، در اولویت گرفتن آموزش وپرورش به معنای تضمین امنیت فرهنگی، امنیت سیاسی، امنیت اجتماعی، امنیت اقتصادی است. 

ضمن ارج نهادن به تلاش‌های صادقانه معلمان و اساتید گرانقدر، روز معلم را به جامعه بزرگ فرهنگی ایران به ویژه شما تلاشگر عرصه تعلیم و تربیت تبریک عرض نموده و امید آن داریم که با استعانت از خداوند متعال، آموزش و پرورش در جایگاه واقعی خود در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد.

علی مطهری
مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی

نظر شما