شناسهٔ خبر: 66436317 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جانشین فرمانده سازمان بسیج سازندگی کشور خبر داد:

اجرای بیش از ۲۰ هزار پروژه با مشارکت ۱۰ هزار گروه جهادی در مناطق محروم

تهران- ایرنا- جانشین فرمانده سازمان بسیج سازندگی کشور از اجرای ۲۰ هزار و ۲۶۲ پروژه با مشارکت ۱۰ هزار گروه جهادی در مناطق محروم کشور در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، سردار «ابوالفضل طهماسبی» امروز (چهارشنبه) در نشست خبری نخستین گردهمایی گروه‌های مردمی و جهادی (بازآفرینی شهری، مسکن و راه روستایی) با مشارکت بسیج مستضعفین افزود: بیش از ۶۰ هزار گروه جهادی در کشور وجود دارد که دست‌کم ۵۱هزار مورد از آنها در سامانه اطلس جهادی به ثبت رسیده‌اند.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۲ از سوی سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: در سال گذشته با همراهی کمیته امداد امام خمینی بیش از ۱۲ هزار خانه احداث شد و همچنین به مرمت برخی دیگر از منازل کمک کردیم.
سردار طهماسبی به آبرسانی به یک هزار و ۶۳۸ روستای محروم کشور اشاره کرد و ادامه داد: این مهم در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) انجام و از ظرفیت گروه‌های جهادی استفاده می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در سالی که گذشت یک‌هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه بین مزارع ساخته شد و در حوزه آبخیزداری نیز ۸۳۴ پروژه از جمله احیای قنوات، ساخت استخرهای ذخیره آب و غیره در قالب طرح "آبخیز تا جالیز" به اجرا رسید.

نظر شما