شناسهٔ خبر: 66434833 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ایران اکسپو فرصتی برای تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان بخش کشاورزی

معاون وزیر جهاد گفت: نمایشگاه ایران اکسپو، فرصتی برای تجاری‌سازی محصولات تولیدی شرکت‌های دانش‌بنیان بخش کشاورزی است.

صاحب‌خبر -

سیدمجتبی خیام‌نکویی در بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ بر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان بخش کشاورزی و تسهیل در روند خدمت‌رسانی در راستای تحقق جهش تولید و رفع موانع پیش روی این شرکت‌ها تاکید کرد و گفت: رؤسای مؤسسات و مراکز تابعه سازمان تات با توجه به تاکید وزیر جهاد کشاورزی نسبت به رفع موانع پیش روی شرکت‌های دانش‌بنیان اقدام کنند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی، همکاری نزدیک با کشور‌های همسایه و دوست را ضروری دانست و افزود: این امر به‌ویژه در حوزه علم و فناوری مشهود است، بنابراین سازمان تات آمادگی انتقال فناوری‌های محققان به کشور‌های همسایه را دارد.

او بر دانش‌بنیان کردن بخش کشاورزی توأم با بهره‌وری تاکید کرد و گفت: در راستای بهره‌برداری از مزارع نوآور بهره‌ور، لازم است مؤسسات، پژوهشگاه‌ها و مراکز ملی و استانی با توجه به شعار سال در پروژه‌هایی که قابلیت مشارکت مردمی دارد، ورود کنند. همچنین با راه‌اندازی دهکده‌های فناوری و نوآوری در استان‌ها، باید بستری برای افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان دخیل در بخش کشاورزی فراهم شود.

خیام‌نکویی، استفاده از ظرفیت این رویداد (اکسپو) برای تجاری‌سازی محصولات تولیدی شرکت‌های دانش‌بنیان و صدور دانش به شرکت‌های آفریقایی حاضر در نمایشگاه را حائز اهمیت دانست و اظهار امیدواری کرد: این نمایشگاه منتج به ظهور، بروز و حضور دستاورد‌های تحقیقاتی کشور در حوزه کشاورزی در کشور‌های آفریقایی شود.

نظر شما