شناسهٔ خبر: 66432747 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مراسم کومسای در منطقه جهانی هورامان برگزار می‌شود

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: مراسم آئینی سنتی کومسای روز جمعه چهاردهم اردیبهشت‌ سال‌جاری در منطقه جهانی هورامان برگزار می‌شود. مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: مراسم آئینی سنتی کومسای روز جمعه چهاردهم اردیبهشت‌ سال‌جاری در منطقه جهانی هورامان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ "منصور مهرزاد" اظهار کرد: ثبت جهانی منظر فرهنگی هورامان و وجود ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی در این منطقه موجب شده است تا هورامان به یکی از قطب‌های مهم گردشگری کشور تبدیل شود و همواره مورد توجه تعداد بی‌شماری از گردشگران قرار گیرد.

وی افزود: کومسای از جمله برنامه‌هایی است که هرساله در نیمه اردیبهشت در این منطقه جهانی به‎ صورت ویژه و باشکوه هرچه تمام‌تر برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان خاطرنشان کرد: این مراسم آیینی روز جمعه چهاردهم اردیبهشت سال‌جاری با حضور گردشگران داخلی و خارجی در محوطه‌ای مجاور زیارتگاه سیدمصطفی مشهور به پیرشالیار از نوادگان و سادات حضرت امام جعفرصادق (ع) برگزار می‌شود.

مهرزاد ادامه داد: برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات منطقه، دف‌نوازی، اجرای شمشال هورامی و شعرخوانی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده این مراسم آئینی است.

وی ابراز امیدواری کرد همواره بتوانیم با همکاری شایسته مردم، بخش خصوصی و دستگاه‌های مربوطه با ارائه خدمات مناسب و کسب رضایتمندی گردشگران در سفر به کردستان، انگیزه حضور دوباره و زمینه انتخاب استان به عنوان مقصد گردشگری را فراهم آوریم.

نظر شما