شناسهٔ خبر: 66432054 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

اعطای تسهیلات به دو طرح کسب و کار در حوزه فاوا استان قم | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم در جلسه بررسی درخواست تسهیلات از اعطای تسهیلات به دو طرح کسب و کار در حوزه فاوا استان خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم، جواد غلام‌پور مدیرکل این استان در جلسه هماهنگی اعطای تسهیلات اظهار کرد: این اداره کل به عنوان نماینده وزارت ارتباطات در راستای تحقق هدف ایجاد اشتغال و توانمند سازی نیروی انسانی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و هماهنگی لازم به ‌منظور تسهیل در حمایت مالی از کسب‌ وکارهای حوزه فاوا اقدام به اعطای تسهیلات کم بهره از محل بند الف تبصره ۱۸ ماده واحد قانون بودجه ۱۴۰۱ پس از تصویب نهایی در کارگروه استانی کرده است.
وی با اشاره به این که اعتبارات اعطایی از طریق پست بانک به عنوان بانک عامل پرداخت می‌شود، افزود: این اعتبارات با نرخ سود 15 درصد و دوره تنفس 12 ماهه و همچنین دوره بازپرداخت 36 ماهه است که این اعتبارات به یک طرح در قالب 95 میلیارد ریال و به طرح دیگر در قالب 40 میلیارد ریال تخصیص یافت.
غلام‌پور تصریح کرد: این کسب و کارها عبارتند از یک طرح در حوزه رمز ارز با اشتغال ایجادی و تعهد شده برای 19 نفر و یک طرح نیز در در حوزه اجرا پشتیبانی پروژه های زیرساخت فیبرنوری و شبکه با اشتغال ایجادی و تعهد شده برای 8 نفر.
وی در خصوص اولویت های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در اعطای تسهیلات گفت: اولویت‌های برنامه اعطای تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل بومی سازی، توسعه زیست‌بوم اقتصاد دیجیتال، هوشمندسازی و توسعه فناوری‌های نوین، اشتغال و تربیت نیروی انسانی و توسعه همکاری‌های بین المللی(صادرات) است.
مدیرکل ارتباطات استان تصریح کرد: کلیه کسب و کارهای فعال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان می توانند با مراجعه به سایت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم به آدرس qom.ict.gov.ir و یا تماس با شماره ۶-۳۶۶۷۲۲۲۴ داخلی ۱۰۹ از شرایط و نحوه ثبت نام آگاه و در سامانه irantavanafarin.ito.gov.ir ثبت نام کنند.

نظر شما