شناسهٔ خبر: 66432049 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

گام مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های آفریقا/زمینه برای همکاری آماده است

تهران- ایرنا- رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: نشست ایران با کشورهای آفریقایی در تهران گام بلند و مهم دولت در استفاده از ظرفیت‌های قاره آفریقا در حوزه‌های مختلف بود.

صاحب‌خبر -

عزت‌الله اکبری تالارپشتی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به برگزاری دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا اظهار داشت: نشست و اجلاس ایران با کشورهای آفریقایی در تهران گام مهمی از سوی دولت برای ایجاد ارتباط در حوزه های مختلف با کشورهای آفریقایی بود.

وی تصریح کرد: واقعیت این است که آفریقا از جهات مختلف ظرفیت های بکر و دست نخورده ای دارد و زمینه برای همکاری های مختلف با کشورهای آفریقایی فراهم است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: واقعیت این است که مناطق دیگر بین کشورها و قدرت ها تقسیم شده اند اما آفریقا هنوز بکر و آماده برای کار و فعالیت در حوزه های مختلف است.

اکبری تالارپشتی خاطرنشان کرد: باید نشست ها با کشورهای آفریقایی به صورت مستمر ادامه داشته باشد و همان طور که گام اول در این زمینه محکم برداشته شده در ادامه، این مسیر با جدیت ادامه پیدا کند.

وی یادآورشد: ما باید ظرفیت های بریکس، شانگهای و اوراسیا را در موضوع ارتباط با کشورهای آفریقایی و استفاده از ظرفیت های بالقوه این کشورها پای کار بیاوریم و بتوانیم از این فرصت به بهترین نحو استفاده کنیم.

به گزارش ایرنا، دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا، هفتم اردیبهشت ماه با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و نمایندگانی در سطح مقامات عالی کشورهای آفریقایی از جمله وزرای اقتصادی بیش از ۳۰ کشور آفریقایی در مرکز همایش‌های اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد.

نظر شما