شناسهٔ خبر: 66429413 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

منشاء تحولي در هر جامعه‌اي معلم است / اجراي 400 برنامه متنوع در هفته معلم در استان کهگيلويه و بويراحمد

صاحب‌خبر -
منشاء تحولي در هر جامعه‌اي معلم است / اجراي 400 برنامه متنوع در هفته معلم در استان کهگيلويه و بويراحمد
خبرگزاری آریا- سرپرست اداره کل آموزش‌ و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: منشاء تحولی در هر جامعه‌ای معلم است.
به گزارش خبرگزاری آریا در استان کهگیلویه و بویراحمد، محمد جمالی آرند در نشست خبری که به مناسبت بزرگداشت مقام معلم و با هدف تشریح برنامه‌های هفته معلم برگزار شد، اظهار داشت: در بیان جایگاه و نقش معلم همین بس که اولین معلم، خدا است.
وی با بیان اینکه دومین انسان بزرگ عالم خلقت، پیامبر عظیم‌الشأن اسلام، هدف از خلقت خود را معلم بودن می‌دانست، بیان کرد: پس کار معلم، کار پیامبری است و از این جهت نقش و جایگاه معلم فراتر از هر جایگاه و مسئولیتی است.
جمالی آرند با بیان اینکه معلم جامعه را می‌سازد و زیرساخت‌های هر جامعه‌ای مدیون معلم است، عنوان داشت: هر توسعه و تحولی که در جامعه صورت بگیرد باید بانی و رهبر آن معلم باشد.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه معلمان، معماران جامعه هستند، خاطرنشان ساخت: اگر جامعه‌ای قرار است روی سعادت را ببیند باید معلم تکریم شود و نقش مرجعیت معلم احیا شود.
وی با بیان اینکه برای بزرگداشت هفته مقام معلم بیش از 400 برنامه در مناطق 13گانه استان تدارک دیده شده است، افزود: امروز زنگ سپاس معلم در بیش از 3000 آموزشگاه نواخته شد.
جمالی آرند با بیان اینکه یکی از معلمان استان به عنوان معلم نمونه کشوری انتخاب شد، ابراز کرد: 8 معلم به عنوان معلم نمونه استانی و 94 معلم به عنوان معلم نمونه شهرستانی انتخاب شدند که در هفته معلم از آن‌ها تجلیل به عمل خواهد آمد. همچنین 45 برنامه رادیویی و تلویزیونی برای آموزش و پرورش در هفته معلم تدارک دیده شده است.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه اجرای طرح رتبه‌بندی بعد از 12 سال توسط دولت سیزدهم، خدمتی ماندگار در این دولت بود که اجرایی شد، اذعان داشت: برای مهر آینده 581 نفر در آموزش و پرورش استان استخدام خواهند شد.
وی با بیان اینکه 2 گزاره باید در آموزش و پرورش استان برجسته باشد که باعث ایجاد تحول نیز خواهد شد، اعلام کرد: برنامه‌محوری و قانون 2 اصل شاخص و مهم سیاست کاری در مدیریت جدید آموزش و پرورش خواهد بود که در این راستا نیز از صاحبنظران استفاده خواهیم کرد.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان از اجرای طرح «بام» در راستای شکوفایی خلاقیت‌ها و استعدادهای دانش‌آموزان خبر داد و یادآور شد: طرح پنج‌شنبه‌های طلایی با هدف توانمندی معلمان، جبران نواقص و کمبودهای آموزشی در سطح استان در حال اجراست.
جمالی آرند با اشاره به اجرای طرح پنج شنبه های طلایی در این استان اضافه کرد: توانمندی سازی دانش آموزان و معلمان برای مقابله با آسیب های اجتماعی از اهداف مهم این طرح است که به خوبی در حال اجرا است.
وی عنوان داشت: با توجه به آسیب های اجتماعی موجود در فضای مجازی اجرای طرح پنجشنبه های طلایی نقش مهمی ایجاد فضای شاد برای دانش آموزان خواهد داشت.
این مسئول تصریح کرد: این طرح علاوه بر تقویت بنیه علمی دانش آموزان پایه‌های اول تا ششم راهکاری مناسب برای دوری از فضای مجازی دانش آموزان نیز است.
جمالی آرند بیان داشت: با توجه به آسیب های فضای مجازی تلاش می شود که در آموزش و پرورش برنامه های محتوایی مناسب تولید و برای دانش آموزان اجرا شود.
وی بر همکاری خانواده ها در اجرای برنامه های شاد و نشاط آور در مدارس تأکید کرد و توضیح داد: از ظرفیت صاحب نظران متعهد و متخصص و همه افراد و نیروهای توانمند در آموزش و پرورش استان استفاده خواهد شد.
جمالی آرند متذکر شد: تأمین‌ مسکن فرهنگیان در این استان به جد پیگیری خواهد شد.
در پایان این نشست سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان به سؤالات خبرنگاران در فضایی صمیمی پاسخ داد.

نظر شما