شناسهٔ خبر: 66428838 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه همشهری | لینک خبر

رمزگشایی از داستان‌سرایی بی‌بی سی درباره مرگ نیکا شاکرمی

4 روز بعد از فوت مهسا امینی و با شروع اغتشاشات 1401در ایران، خبرهای جدیدی در مورد فردی به نام «نیکا شاکرمی» به‌عنوان کشته اغتشاشات، بازخوردهای بسیاری در بین افکار عمومی و شبکه‌های اجتماعی پیدا کرد. روزنامه همشهری امروز،روزنامه همشهری صبح،صفحه روزنامه همشهری،دانلود روزنامه همشهری امروز،همشهری آنلاین

صاحب‌خبر -

4 روز بعد از فوت مهسا امینی و با شروع اغتشاشات 1401در ایران، خبرهای جدیدی در مورد فردی به نام «نیکا شاکرمی» به‌عنوان کشته اغتشاشات، بازخوردهای بسیاری در بین افکار عمومی و شبکه‌های اجتماعی پیدا کرد.شاکرمی دختر ۱۶ساله‌ای بود، که در روزهای ابتدایی اغتشاشات سال گذشته، با سقوط از ساختمانی در تهران فوت کرد و این همزمانی باعث سوء استفاده رسانه‌های معاند و پخش شدن شایعه کشتن او توسط نیروهای امنیتی در فضای مجازی و رسانه‌های بیگانه شد.

کشته‌سازی‌، مهم‌ترین پروژه دشمنان
  پس از مهسا امینی قرار بود نیکا شاکرمی نیز آشوبی دیگر در کشور به پا کند اما این سناریوی دشمن برخلاف سناریوهای قبلی نتوانست افکار عمومی را درگیر خود کند و خیلی زود شکست خورد.
  پس از فوت نیکا شاکرمی، دستگاه قضایی خیلی زود به موضوع مرگ او جهت مشخص شدن علت آن ورود کرد.
  با بررسی پرونده نیکا شاکرمی توسط مراجع ذی‌صلاح، مشخص شد که مرگ او نه‌تنها توسط نیروهای امنیتی انجام نشده، بلکه ارتباطی نیز با اغتشاشات نداشته و صرفاً نام او در آن روزها به واسطه مرگ مشکوکش، در لیست پروژه کشته‌سازی‌ها قرار گرفت.

اختلاف در خانواده شاکرمی
  توجه به افشاگری‌های خاله و خواهر نیکا شاکرمی نشان می‌دهد که نیکا، عملا قربانی خانواده‌ای شده است که هیچ توجهی به این دختر نداشته و با استفاده از موج زن، زندگی، آزادی و با دروغ‌های مکرر، به‌دنبال بهره‌برداری از خودکشی دختر فراموش شده خانواده بودند.
  اوج اختلاف میان خانواده شاکرمی زمانی بود که خواهر نیکا به خاله او در اینستاگرام حمله کرد و ادعاهای او مبنی بر کشته‌سازی‌ نیکا شاکرمی را دروغ خواند.

  دروغ بافی به سبک بی‌بی سی
  بی‌بی‌سی جهانی ادعا کرده است اسناد فوق محرمانه‌ای از سپاه پاسداران به‌دست آورده و توانسته اصالت آن را تأیید کند.
  به‌گفته بی‌بی سی این اسناد حاکی از آن است که نیکاشاکرمی در سال ۱۴۰۱، پس از دستگیری به‌دست سه مأمور مرد، مورد تعرض جنسی قرار گرفته و به قتل رسیده است.
  این اسناد با مهر «بسیار محرمانه» شامل اسامی قاتلان ادعایی نیکا و فرماندهان ارشدی است که سعی کردند واقعیت این ماجرا را مخفی کنند.
  بی‌بی‌سی جهانی سندی بدون مهر و تاریخ و امکان اصالت‌سنجی، با ده‌ها غلط منتشر کرده و معتقد است از منابع معتبر! که قابل گفتن نیست اصالت سنجی شده است.

چرا این ادعا دروغ است؟
   این اسناد نه تاریخ، نه پیوست و نه شماره نامه دارند. حتی مشخص نیست گیرنده و فرستنده آن چه شخص یا چه ارگانی است.
  ادعاهای بی‌بی‌سی هیچ شاهد یا فیلم و صوتی نداشته و تنها به چند نامه بی‌پایه و بی‌اساس بسنده شده است.
   بی‌بی‌سی حتی دقت نداشته است تا نام فرماندهی نیروی انتظامی را در سر برگ این نامه به فراجا تغییر دهد؛ چرا که از سال 1400فرماندهی نیروی انتظامی از ناجا به فراجا تغییر نام پیدا کرده است.
  متن پر از غلط نامه و حتی تایپ‌شدن عبارت محرمانه در کنار مهر سپاه پاسداران به خوبی نشان‌دهنده جعلی بودن این اسناد و نامه‌ها است.

 

نظر شما