شناسهٔ خبر: 66426726 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

حاجی بابایی مطرح کرد

تشريح اقدامات مجلس در لايحه بودجه سال 1403؛ از تقويت منابع پروژه هاي عمراني تا حمايت از اقشار آسيب پذير/ متناسب زماني حقوق بازنشستگان از چه زماني انجام مي شود؟

صاحب‌خبر -
تشريح اقدامات مجلس در لايحه بودجه سال 1403؛ از تقويت منابع پروژه هاي عمراني تا حمايت از اقشار آسيب پذير/ متناسب زماني حقوق بازنشستگان از چه زماني انجام مي شود؟
خبرگزاری آریا - رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1403 اقدامات مجلس یازدهم در تصویب این لایحه را تشریح کرد.

حمیدرضا حاجی بابایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در لایحه بودجه سال 1403 گفت: اقدامات زیادی در لایحه بودجه سال 1403 از سوی مجلس مد نظر قرار گرفت.
وی با اشاره به توجه این لایحه به امر رونق تولید اظهار کرد: ما موفق شدیم در این لایحه 31 هزار میلیارد تومان در قالب منابع استانی و ملی برای رشد و جهش تولید منابع در نظر بگیریم تا این منابع با تلفیق منابع بانکی تا 93 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کند. همچنین ما 100 هزار میلیارد تومان دیگر را از طریق تسهیلات بانکی پیشنهاد کرده و 100هزار میلیارد تومان دیگر را برای سرمایه بانک مسکن در لایحه‌ای بودجه منظور کردیم.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در قسمت‌های مختلف بودجه فعالیت و اقدامات خوبی صورت گرفته است، تاکید کرد: همچنین مجلس در بخش‌های حمایتی لایحه اقدامات شایان توجهی را مد نظر قرار داد؛ در قالب این لایحه حمایت‌های خوبی از کمیته امداد امام خمینی، بهزیستی ، تامین منابع کالابرگ و همچنین فعالیت‌های مردمی صورت گرفت.
وی با اشاره به اقدامات مجلس در لایحه بودجه درباره مباحث فرهنگی اظهار کرد: در این بخش تقریباً 40 هزار میلیارد تومان منابع جهت کمک‌های فرهنگی در سراسر کشور در بودجه لحاظ شد. این منابع به ویژه به آموزش و پرورش، وزارت علوم، وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و سازمان‌های گوناگون پرداخت خواهد شد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمایت از بخش کشاورزی در لایحه بودجه سال 1403 تاکید کرد: همچنین در این لایحه و در بخش کشاورزی ما توانستیم 1000 میلیارد تومان برای الگوی کشت و کمک‌هایی دیگر منابع اختصاص دهیم.
رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1403 با اشاره به حمایت از پروژه‌های عمرانی در لایحه بودجه تاکید کرد: در این بخش تلاش کردیم تا 25 هزار میلیارد تومان بودجه پروژه‌های عمرانی ارتقا دهیم.
وی با اشاره به مباحث نظارتی در لایحه بودجه سال 1403 تایید کرد: در این لایحه احکام خوب نظارتی در قالب جدولی پیش بینی شده است به ویژه نظارت بر حوزه نفت و شرکت‌های دولتی که باید گفت کار خوب و مهمی در این رابطه انجام پذیرفت.
رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1403 با اشاره به بررسی مباحث بازنشستگان در این لایحه اظهار کرد: بازنشستگان در زمینه متناسب سازی حقوقشان که با تاخیری همراه بوده، ابراز نگرانی می‌کنند که باید گفت این احکام، احکامی است که باید اجرایی شود و از ابتدای فروردین هم لازم الاجراست.
حاجی بابایی با بیان اینکه منابع متناسب سازی بازنشستگان تامین شده است اظهار کرد: علت تاخیر پرداخت حقوق بازنشستگان به این دلیل بوده که ما باید بر اساس برنامه هفتم توسعه این احکام را اجرایی کنیم اما این برنامه ایراداتی داشته که باید در مجلس اصلاح و در نهایت ابلاغ شود. بنابراین اگر ایرادات مربوط به برنامه هفتم توسعه در مجلس اصلاح شود و نهایتاً شورای نگهبان این موضوع را تایید کند، به قانون تبدیل شده و بر اساس آن و از ابتدای فروردین ماه متناسب سازی حقوق بازنشستگان انجام خواهد شد و از هر زمانی که احکام مربوط به متناسب سازی حقوق بازنشستگان اعمال شود،حقوق بازنشستگان از ابتدای فروردین سال 1403 محاسبه خواهد شد.
حاجی بابایی در ادامه در رابطه با سرنوشت 3000 امتیاز حقوقی برای برخی از اقشار حقوق بگیر دولتی در بودجه اظهار کرد: تمام تلاش خودمان را برای اجرای 3000 امتیاز حقوقی برای برخی از اقشار حقوق بگیر انجام دادیم و حتی این موضوع در مجلس به تصویب رسید اما در نهایت انجام نشد./
پایان پیام

نظر شما