شناسهٔ خبر: 66425543 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شتاب گرفتن ساخت بیمارستان نیایش خرم آباد در دولت سیزدهم

استاندار لرستان گفت: روند ساخت بیمارستان نیایش خرم آباد در دولت سیزدهم از ۲۵ درصد به ۶۵ درصد رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، استاندار لرستان در جریان بازدید از بیمارستان در حال ساخت نیایش خرم آباد با اشاره به اینکه ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی در استان در دولت سیزدهم بهره‌برداری‌شده است، گفت: رشد پیشرفت طرح‌های خدمات درمانی در این استان ۵۵۰ درصد یعنی ۶.۵ برابر است که این روند مطلوب است.
ابوطالب شفقت گفت: این طرح با سرعت بسیار رضایت بخشی توسط قرارگاه خاتم با ۲۷۰ نفر پرسنل فعال با پرسنل و مهندسین مجرب و متخصص در حال ساخت است و سال ۱۴۰۴ قطعاً تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز گفت: هم اکنون بیش از ۵۰ طرح با ۱۶۸ هزار مترمربع مساحت در سطح استان در حال اجراست که در صورت بهره‌برداری تحول کم سابقه‌ای در حوزه بهداشت و درمان استان ایجاد خواهد شد.
بهرام دلفان گفت: بیمارستان ۶۱۱ تختخوابی نیایش خرم آباد دارای تخت‌های فوق‌تخصصی، داخلی و جراحی بوده و همه رشته‌ها در اجرای آن پیش بینی شده است.
طرح بیمارستانی «نیایش» خرم‌آباد در زمینی به مساحت ۱۰۷ هزار مترمربع، ۵۸ هزار و ۸۰۰ مترمربع ساخت در ۶ طبقه، ۱۴ بلوک متفاوت و با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی در مجتمع پردیس دانشگاهی کمالوند در دستور کار قرار گرفته است.
این طرح درمانی از مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان است و در جریان سفر هیات دولت به استان جهت تکمیل این طرح درمانی سه هزار میلیارد ریال مصوب شد که بخش مهمی از این رقم از محل ماده ۵۶ است.
افتتاح بیمارستان جنرال نیایش نقش مهمی در برطرف کردن کمبود تخت بیمارستانی در استان خواهد داشت و در کنار این موضوع برای یک هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود، و قابلیت افزایش ظرفیت تا حدود ۵۸۰ تخت را دارد.
به گفته دلفان تا کنون ۴۹۴ میلیارد تومان برای ساخت این بیمارستان هزینه شده است.

<div id="video-display-embed-code_11061754"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4220861/11061754?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما