شناسهٔ خبر: 66425504 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اظهارات آشفته سران رژیم صهیونیستی از ترس حکم دادگاه لاهه

تهران- ایرنا- در پی انتشار اخباری مبنی بر امکان صدور حکم بازداشت برای مقامات ارشد نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی به دلیل ارتکاب جنایت در نوار غزه توسط دیوان بین‌المللی کیفری، نخست‌وزیر و رئیس این رژیم امروز (سه‌شنبه) در اظهاراتی آشفته تلاش کردند تا مانع صدور چنین حکمی شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری سما، «بنیامین نتانیاهو» در این باره گفت: تصمیم دادگاه لاهه یا هر تصمیم دیگری ما را از دستیابی به اهداف جنگ باز نمی‌دارد.

نتانیاهو مدعی شد: دیوان بین‌المللی کیفری با ما می‌جنگد و یک سیستم جهانی وجود دارد که روی یهودستیزی کار می‌کند.

نگرانی صهیونیست‌ها از حکم احتمالی دیوان بین‌المللی کیفری «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم اشغالگر را نیز به اظهار نظر در این باره واداشت.

وی در این باره گفت: من به شدت با هرگونه تلاش برای سوء استفاده از نهادهای حقوقی بین‌المللی از جمله دیوان بین‌المللی کیفری، به منظور محروم کردن اسرائیل از حقوق اساسی‌اش مخالفم.

هرتزوک همچنین مدعی شد: ما یک سیستم قضایی مستقل و قوی داریم که می‌داند چگونه در صورت نیاز تحقیقات انجام دهد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اوایل هفته جاری گزارش دادند که احتمال دارد حکم بازداشت مقامات این رژیم از سوی دیوان بین‌المللی کیفری صادر شود.

روزنامه «یدیعوت آحارنوت» به نقل از یک مقام صهیونیستی گزارش داد که احتمال دارد حکم بازداشت مقامات این رژیم توسط دیوان بین‌المللی کیفری در لاهه مخفیانه صادر شود و آنها تنها پس از سفر به خارج از اراضی اشغالی از آن مطلع شوند.

بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی، دولت آمریکا در تلاش است تا از صدور حکم بازداشت نتانیاهو توسط دادگاه لاهه جلوگیری کند.

از سوی دیگر، پایگاه خبری صهیونیستی «واللا» نیز از تماس‌های بی‌وقفه نتانیاهو با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای جلوگیری از صدور حکم بازداشتش خبر داد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی به تازگی گزارش دادند که نتانیاهو نگران صدور حکم بازداشت خود از سوی دیوان بین‌المللی کیفری است و از این رو دست به دامان آمریکا شده است.

با وجود آنکه رژیم صهیونیستی اتهام نسل‌کشی در غزه را رد می‌کند، اما دیوان بین‌المللی دادگستری با بررسی شکایت دولت آفریقای جنوبی مبنی بر نسل‌کشی این رژیم در غزه موافقت کرده که این موضوع یکی از بی‌سابقه‌ترین انزواهای صهیونیست‌ها در مجامع بین‌المللی تاکنون بوده است.

نظر شما