شناسهٔ خبر: 66425166 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رقابت ۱۲۰۰ نفر در مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی کهگیلویه وبویراحمد

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد از رقابت ۱۲۰۰ نفر در مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی کهگیلویه وبویراحمد در شهرستان چرام خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، حجت دبیقی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد در آغاز چهل و دومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی به میزبانی شهرستان چرام گفت: در مرحله استانی ۱۲۰۰ دانش آموز در دو بخش دختر و پسر به مدت چهار روز باهم رقابت می‌کنند.

دبیقی افزود: در مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن، عترت و نماز استان کهگیلویه وبویراحمد ۹۰ هزار نفر شرکت کردند و تعداد ۶۰ نفر از برترین‎های این دوره به مرحله کشوری راه می‌یابند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه مسابقات قرآنی در ۱۲ رشته و دو بخش آوایی و پژوهشی برگزار می‌شود گفت: در بخش آوایی دانش آموزان در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، تفسیر و حفظ قرآن و دربخش پژوهشی در رشته صحیفه سجادیه، نهج-البلاغه، انشاءنماز، گفتمام مهدوی، دعاخوانی و احکام برگزار می‌شود. 

حجت السلام والمسلمین ناصر مصباح نژاد، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: در راستای ترویج معارف قرآنی از دوران دانش آموزی باید به عنوان یک رسالت مهم و دینی تلاش کرد تا حضور دانش آموزان درفعالیت‌های قرآنی فعال و چشمگیر باشد.

مصباح نژاد قرآن را احیاگر دل‌ها و جان‌ها و بازدارنده جامعه از زشتی‌ها و پلیدی‌ها عنوان کرد.

نظر شما