شناسهٔ خبر: 66424943 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

حضور ۱۰۰ بازرگان چینی و فرصت‌های تازه در بخش‌های حمل و نقل و پزشکی

علی آبادی گفت: طبق گفته چینی‌ها ۱۰۰ بازرگان چینی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی حضور داشتند و طرف‌های چینی دریافتند که فرصت‌های خوبی در بخش حمل نقل و پزشکی برای همکاری وجود دارد. علی آبادی گفت: طبق گفته چینی‌ها ۱۰۰ بازرگان چینی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی حضور داشتند و طرف‌های چینی دریافتند که فرصت‌های خوبی در بخش حمل نقل و پزشکی برای همکاری وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری برنا همایش تجاری ایران و چین در حاشیه نمایشگاه ایران اکسپو برگزار شد.

در این همایش عباس علی آبادی با اشاره به موقعیت تجاری ایران گفت: قرار گرفتن در قلب خاورمیانه و همسایگی با ۱۳ کشور موقعیت استثنایی را به لحاظ تجاری برای ایران فراهم کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های صنعتی کشورمان و به خصوص در حوزه دانش بنیان همکاری دو کشور ایران و چین و تعامل بین واحد‌های اقتصادی می‌تواند به نفع هر دو کشور باشد.

علی‌آبادی افزود: جمعیت بیش از یک میلیاردی چین و ۸۰ میلیونی ایران می‌تواند در مقیاس بزرگ همکاری‌ها را نشان دهد. 

وی با اشاره به ظرفیت‌های صادراتی چین و ایران، بیان کرد: این همکاری برای هر دو کشور سودمند است و ایران و چین در موقعیت‌های سیاسی در نزدیکی رویکرد‌ها با یکدیگر توافق دارند. 

وزیر صمت بیان داشت: ایران و چین با تمدنی قدیمی از گذشته تا کنون روابطی داشته‌اند که این روابط می‌تواند منجر به تعامل قوی‌تری شود و باید به این موضوع توجه ویژه‌ای شود. دنبال کردن راه‌های گذشته می‌تواند ما را به مسیر آینده برساند. 

علی‌آبادی عنوان کرد: بدون تردید این نشست‌ها باعث شناخت طرف‌های ایران و چین می‌شود و طبق گفته چینی‌ها ۱۰۰ بازرگان چینی در این نشست و نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی حضور داشتند و طرف‌های چینی دریافتند که فرصت‌های خوبی در بخش انرژی و حمل نقل و پزشکی و متنوع دیگر برای همکاری وجود دارد.

انتهای پیام/

نظر شما