شناسهٔ خبر: 66424326 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

امنیت شغلی و معیشت کارگران مورد توجه مسئولان قرار گیرد

معاون دبیرکل خانه کارگر در امور بین الملل گفت: مسئولان بایستی تاکیدات مقام معظم رهبری در تامین امنیت شغلی و معیشت کارگران را برای رونق تولید جدی بگیرند. معاون دبیرکل خانه کارگر در امور بین الملل گفت: مسئولان بایستی تاکیدات مقام معظم رهبری در تامین امنیت شغلی و معیشت کارگران را برای رونق تولید جدی بگیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ به مناسبت روز جهانی کارگر گردهمایی کارگران استان قزوبن روز سه شنبه با حضور سردار آبنوش منتخب مردم در مجلس، کاظمی معاون سیاسی امنیتی و فتوحی مدیرکل امنیتی ، حمزه ای معاون دبیرکل خانه کارگر در امور بین الملل، کشاورز ترک مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شیخ بگلو مدیر درمان تامین اجتماعی، یحیایی مدیر بانک رفاه و جمعی از کارگران در مجموعه ورزشی کارگران شهر الوند برگزار شد. 

حمزه ای در این همایش اظهارداشت: نظام سرمایه داری رحم و مروت ندارد و در همین کشورهای غربی مانند شهر لوس آنجلس بیش از شش هزار بی خانمان داریم و کسی آن را مطرح نمی کند.

امنیت شغلی و معیشت کارگران مورد توجه مسئولان قرار گیرد

وی بیان کرد: انقلاب ما ارزشی است و اگر از کارگران و اقشار کم درآمد فاصله بگیریم دچار مشکل می شویم.

حمزه ای تصریح کرد: به نظر می رسد کسانی که به افزایش دستمزد کارگران اشکال می گیرند نگاه تخصصی ندارند و این که حداقل دستمزد باید با حفظ کرامت انسانی بتواند یک خانواده چهار نفره را اداره کند کمترین خواسته است.
 
وی اظهارداشت: کشورهای توسعه یافته که به موضوع کارگری توجه کرده اند امروز هم اقتصاد و هم اشتغال پایداری دارند و ما هم باید در این مسئله جدی باشیم  و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری که فرمودند کارگران باید امنیت شغلی و معیشت مناسب داشته باشند این وضعیت را بهبود بخشیم.

امنیت شغلی و معیشت کارگران مورد توجه مسئولان قرار گیرد

معاون دبیرکل خانه کارگر در امور بین الملل یادآورشد: برخی افرادی که دیدگاه کاپیتالی دارند و دلال و واسطه گر هستند تلاش می کنند ماده ۲۷ قانون کار را ملغی کنند و امنیت شغلی را به خطر بیندازند که باید اذعالن کرد بی توجهی به دستمزدها امنیت شغلی کارگران را زیر سوال می برد.

وی گفت: حذف ارز ترجیهی با تصویب مجلس منجر به فقر بیشتر کارگران شده است و امروز شاهد گرانی  بی رویه اجناس و اقلام اساسی هستیم که این وضعیت را ما پیش بینی کرده بودیم و به مجلس هم گفتیم اما نمایندگان بدون نگاه کارشناسی موضوع را تصویب کردند و سن بازنشستگان را بالا بردند و به کارگران آسیب زدند.

حمزه ای تصریح کرد: در همه دنیا تلاش می کند که یک مجلس سه جانبه کارگری، کارفرمایی و دولتی را برای حل مسائل کارگری مورد مذاکره قرار دهند ما در ایران فقط بخش دولتی تصمیم گیرنده و تعیین کننده است.

وی اظهارداشت: کارگران عاشق ولایت و کشورند اما مشکلات جدی دارند و درخواست می کنیم همین قانون کار حفظ شده و ماده ۲۷ آن اجرای شود و اگر زمزمه حذف این ماده صحت داشته باشد باید منتظر تازیانه ای دیگر بر پیکر کارگران مظلوم باشیم.

امنیت شغلی و معیشت کارگران مورد توجه مسئولان قرار گیرد

در این مراسم از سوی مدیریت درمان و بیمارستان تامین اجتماعی رازی با برپایی ایستگاه سلامت در۹ غرفه شامل بهداشت دست، تغذیه و زندگی سالم، سلامت روان، پیشگیری از سرطان روده بزرگ، پستان و رحم، کنترل فشارخون، قند و دیابت، سلامت زمین و مضرات مصرف دخانیات و غرفه آموزش خدملات بهدذاشتی رایگان به کارگران ارائه شد.

انتهای پیام

 

نظر شما