شناسهٔ خبر: 66424109 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

گودی برای رهایی/ کمک نیکوکاران میبدی به آزادی زندانیان

آیین گلریزان زورخانه‌ای شهرستان میبد برگزار و مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان از سوی نیکوکاران این شهرستان جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا شد.

صاحب‌خبر -

 به مناسبت هفته فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای آیین گلریزان زورخانه‌ای ویژه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد به همت ستاد دیه استان یزد و با همکاری اداره ورزش و جوانان شهرستان میبد و هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی شهرستان میبد با حضور جانشین و معاون هماهنگ کننده سپاه الغدیر استان یزد، مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان یزد، رئیس دادگستری شهرستان اردکان، رئیس دادگستری شهرستان میبد، نماینده دفتر امام جمعه شهرستان میبد، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان میبد، معاون فرماندار شهرستان میبد، رئیس زندان شهرستان اردکان و جمعی از مسئولین و خیرین به میزبانی زورخانه بشنیغان برگزار شد.

در این آیین که به سبک گلریزان سنتی برپا و چراغ‌ها یکی پس از دیگری توسط نیکوکاران روشن می‌گردید، مبلغ سه میلیارد ریال معادل ۳۰۰ میلیون تومان جهت مشارکت در آزادی زندانیان جرائم غیر اهدا شد.

در این آیین زهیر حاجی حسینی مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان یزد ضمن خیر مقدم به حاضرین در جشن گلریزان و با عرض تبریک به مناسبت هفته ورزش پهلوانی در خصوص این اقدام گفت: یکی ار مهمترین اولویت‌ها در عرصه ورزش توجه به بُعد جسم و در کنار آن توجه به بُعد جان است و یکی از مهمترین ورزش‌هایی که در آن به پرورش جسم و جان با هم توجه شده است ورزش زورخانه‌ای است.

حاجی حسینی در ادامه افزود: تعداد ۱۸ زورخانه فعال در میبد وجود دارد و این موضوع یعنی ۱۸ قرارگاه فرهنگی در این شهرستان وجود دارد، همانگونه که امشب شاهد این موضوع بودیم که گود زورخانه تبدیل شد به یک قرارگاهی برای کمک به آزادی افرادی که به دلایل غیر عمد در زندان‌های استان به سر میبرند.

در ابتدای این آیین مرتضی حدادزاده رئیس دادگستری شهرستان میبد با اشاره به آمار و عملکرد آزادی ستاد دیه استان در سال گذشته گفت: یکی از ضرورت‌های برگزاری جشن‌های گلریزان کمک به خانواده زندانیان است، زیرا وقتی که یک شخص وارد زندان میشود بسیاری از سختی‌ها و آسیب‌های اجتماعی متوجه خانواده او میشود.

حدادزاده در ادامه گفت: یکی از کوچکترین اهداف این جشن گلریزان که به شکل سنتی برگزار شده میتواند جمع آوری کمک برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد باشد، اما مهمترین هدف این جشن ترویج فرهنگ گذشت و ایثار و کمک به همنوع است برای مواردی که شاید برای هرکسی اتفاق بیفتد و میبایست آحاد جامعه در خصوص جرائم غیر عمد و محکومیت‌های مالی اطلاعات کسب کرده که شاهد کاهش ورود افراد به زندان به دلیل چنین جرائمی باشیم.

گفتنی است در این آیین مصطفی عابدی رئیس زندان شهرستان اردکان و دبیر برگزاری جشن گلریزان شهرستان میبد به شعرخوانی در خصوص جشن گلریزان پرداخت و در این جشن مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان از سوی خیرین و صاحبان کسب و کار جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا شد.

نظر شما